از آن جا که مسئولان باشگاه فولاد خوزستان هنوز نتوانسته‌اند، تکلیف همکاری خود با جواد نکونام را برای لیگ بیست و یکم مشخص کنند، این موضوع نگرانی هواداران این تیم را در بر داشته است. تیم فوتبال فولاد خوزستان پس از سال‌ها فراز و نشیب؛ در دو فصل حضور جواد نکونام در این تیم توانست […]


از آن جا که مسئولان باشگاه فولاد خوزستان هنوز نتوانسته‌اند، تکلیف همکاری خود با جواد نکونام را برای لیگ بیست و یکم مشخص کنند، این موضوع نگرانی هواداران این تیم را در بر داشته است.

تیم فوتبال فولاد خوزستان پس از سال‌ها فراز و نشیب؛ در دو فصل حضور جواد نکونام در این تیم توانست با رهبر جوان خود به دو موفقیت دست پیدا کند؛ در لیگ نوزدهم از طریق پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا موفق به کسب سهمیه آسیایی شد و امسال نیز در حالی که باشگاه فولاد پیش از این نتوانسته بود از طریق جام حذفی به آسیا برسد، یک شگفتی رقم زد و با قهرمانی در این رقابت‌ها به سهمیه مستقیم حضور در آسیا رسید. سهمیه‌ای که خیلی از تیم‌ها از جمله گل گهر، تلاش و هزینه بسیاری داشتند که به آن برسند.
به گزارش ایسنا، در تمام موفقیت‌های دو سال اخیر فولاد، بی‌شک علاوه بر تلاش نکونام و شاگردانش، نقش سعید آذری نیز پررنگ بود، اما آذری به هر دلیلی دیگر نتوانست به کار خود در باشگاه فولاد ادامه دهد و برنامه‌های سومین سال خود را پیاده کند تا همان طور که از روزها قبل زمزمه‌های حضور گرشاسبی در باشگاه فولاد به گوش می‌رسید، او در نهایت جایگزین آذری شود.
در این دو فصل موفق سرخ‌پوشان اهوازی، فولاد همیشه از یک سه ضلعی موفق برخوردار بود؛ حمایت شرکت فولاد، مدیریت آذری و کاربلدی و تلاش شبانه‌روزی نکونام. اما حالا پس از تغییر و تحولات در باشگاه فولاد، نگرانی‌هایی از بابت رفتن نکونام و لطمه به تیم قهرمان به وجود آمده است و از آن جا که خوزستانی‌ها از قهرمانی تیم‌های‌شان خاطره خوبی ندارند و همیشه قهرمانی‌ها با فروپاشی تیم‌ها و بی‌اهمیتی به آن‌ها، به کام‌شان تلخ شده است، شاید حق داشته باشند که اکنون نگرانی‌های‌شان درباره فولاد دوچندان شود. فولادی که روزهای زیادی از قهرمانی‌اش در جام حذفی و جشن و پایکوبی هوادارانش نمی‌گذرد.
اکنون خواسته هواداران فولاد، حفظ تیم فعلی است زیرا آن‌ها نیز به خوبی می‌دانند که با رفتن سرمربی، احتمالا بازیکنان اصلی تیم هم خواهند رفت و با توجه به بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی فولاد و این چالش بزرگ، این تیم می‌شود همان فولاد پر فراز و نشیب سال‌های گذشته؛ تیمی که نتوانسته بود از آبروی فوتبال خوزستان دفاع کند.
در این برهه می‌طلبد، گرشاسبی مدیرعامل جدید باشگاه که فردی باتجربه مدیریتی در پرسپولیس است، با انتخاب هوشمندانه در اسرع وقت، تکلیف کادرفنی را مشخص کند زیرا در همین روزهای بلاتکلیفی در راس کادرفنی، بازیکنانی از جمله احسان مرادیان، سعادت حردانی، پریرا، ساسان انصاری، مهران موسوی و فرشاد احمدزاده در تیررس مربیان دیگر هستند که البته اگر نکونام بماند، احتمالا آن‌ها نیز بمانند. به نظر می‌رسد هر تغییری در کادرفنی، منجر به تغییر در شاکله اصلی تیم خواهد شد که این می‌تواند برای فولادِ با پنجره بسته، سنگین و جبران ناپذیر تمام شود. 
البته از آن جا که گرشاسبی امتحان خود را در باشگاه پرسپولیس پس داده و زمانی که پنجره این باشگاه بسته بود، توانست عملکرد خوبی داشته باشد، اکنون نیز ماموریتی سخت در خوزستان، استان خود دارد؛ او باید بتواند علاوه بر حفظ جایگاه فعلی تیم فولاد، با تصمیم‌های درست، روند صعودی به فولاد بدهد. موضوعی که تنها خواسته هواداران فولاد است و به هیچ عنوان عقبگرد نمی‌خواهند. پس در این مقطع حساس، تعلل در مذاکرات نهایی برای ادامه همکاری با نکونام می‌تواند به معنای از دست رفتن فولادِ قهرمان باشد. مردم خوزستان نیز مطمئنا نمی‌خواهند این روزها برای‌شان یادآور اتفاقات تلخ سال‌های قبل برای خود فولاد و استقلال خوزستان پس از کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر باشد. قهرمانی‌هایی که خیلی زود از دست رفت و تیم‌هایی که به خانه اول برگشتند.
انتهای پیام