عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – مدیر بیمارستان شهید بقایی ۲ اهواز گفت: علت مرگ پرستار اهوازی تزریق واکسن نبوده بلکه فرد به دلیل ابتلا به بیماری سیکل سل جان خود را از دست داده است. دکتر سلیمان کمایی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: خانم افسانه احسانی در همین بیمارستان […]

عصر خوزستان:

علت فوت پرستار اهوازی بیماری سیکل سل بود

اهواز – ایرنا – مدیر بیمارستان شهید بقایی ۲ اهواز گفت: علت مرگ پرستار اهوازی تزریق واکسن نبوده بلکه فرد به دلیل ابتلا به بیماری سیکل سل جان خود را از دست داده است.

دکتر سلیمان کمایی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: خانم افسانه احسانی در همین بیمارستان بستری بود و عمل سزارین انجام داد که به گفته همسرش هیچگونه واکسن کرونایی تزریق نکرده بود. 

وی با بیان اینکه این شخص باردار بوده و اصلا واکسن نزده بود افزود: خانم احسانی به بیماری سیکل سل مبتلا بود و چون ریه های او درگیر می شوند در بیمارستان شهید بقایی ۲ بستری می شود و پزشک های این مرکز برای نجات جان وی خیلی تلاش کردند.

مدیر بیمارستان شهید بقایی ۲ گفت: سیکل سل نوعی بیماری است که به ریه آسیب می زند و این موضوع ربطی به کرونا ندارد ولی با این حال از او تست کرونا گرفتیم که منفی بود. بیماران سیکل سل به ویژه آنهایی که باردار هستند معمولا هر ماه توسط پزشک معالج چک می شوند.

وی افزود: هیچگونه قصوری از جانب این بیمارستان، پزشکان و دانشگاه علوم پزشکی اهواز صورت نگرفته و پرسنل بیمارستان تمام تلاششان را در راستای درمان این پرستار انجام داده و از ارائه هیچ خدمتی دریغ نکردند. 

کمایی گفت: اینکه گفته می شود فرد از تزریق واکسن فوت شده شایعه است زیرا وی باردار بوده و اصلا واکسنی تزریق نکرده است. فرد فوت شده بیماری سیکل سل داشته و هیچ گونه شک و شبهه ای برای مرگ این خانم وجود ندارد.

وی افزود: حتی تست کرونا این بیمار منفی بوده اما با توجه به اینکه ریه او درگیر بیماری سیکل سل می شود، جان خود را از دست داد. 

کمایی گفت: بیماری سیکل سل به صورت ژنتیک در بدن برخی افراد وجود دارد مثل تالاسمی و هموفیل که بدن را درگیر می کند و تاثیر زیادی روی ریه دارد.

به گزارش ایرنا افسانه احسانی پرستار اهوازی سه روز قبل پس از به دنیا آوردن نوزادش جان خود را از دست داد.

منبع: ایرنا