بازیکن سابق تیم فوتبال فولاد خوزستان با بیان این که باید از فولاد به عنوان تیم اول استان حمایت شود، گفت: از مسئولان می خواهم نکونام و مدیریت را حفظ و کمک کنند تا قهرمانی جام حذفی به قهرمانی لیگ برتر تبدیل شود. میلاد زنیدپور در گفت و گو با ایسنا، در خصوص روند موفقیت […]


بازیکن سابق تیم فوتبال فولاد خوزستان با بیان این که باید از فولاد به عنوان تیم اول استان حمایت شود، گفت: از مسئولان می خواهم نکونام و مدیریت را حفظ و کمک کنند تا قهرمانی جام حذفی به قهرمانی لیگ برتر تبدیل شود.

میلاد زنیدپور در گفت و گو با ایسنا، در خصوص روند موفقیت باشگاه فولاد در دو فصل اخیر فوتبال، اظهارکرد: در دو سال اخیر با آمدن آقای نکونام که در فوتبال ایران یک برند است و باتوجه به تجربیات خوبی که در تیم ملی و باشگاه های اروپایی کسب کرده است، شاهد پیشرفت خوبی در تیم فولاد هستیم و به نظر من این مربی مطمئنا می تواند به خوزستان کمک کند زیرا در دو سال اخیر شاهد کسب دو سهمیه آسیایی برای فولاد بوده ایم و حتی در اتفاقی پیش بینی نشده، به قهرمانی جام حذفی رسید.
انتقادات نسبت به نکونام سبب خیر شد
وی بیان کرد: این موفقیت ها برخلاف تمام مشکلات و همچنین انتقادها نسبت به جواد نکونام است و به نظرم این انتقادات سبب خیر شد و نتیجه آن نیز قهرمانی در جام حذفی بود. فولاد در این ۲ سال جهش خوبی داشته است و به عنوان عضو کوچکی از فوتبال خوزستان و تیم فولاد معتقدم که باید نکونام حفظ شود و به او کمک کنند و مهربانی ها با او نیز بیشتر شود تا با تمام وجود بماند. همه باید از این مربی حمایت کنند و تمام هم و غم این باشد که فولاد قهرمان لیگ برتر ایران هم شود و رو به پیشرفت حرکت کند.
نکونام و مدیریت باشگاه حفظ شوند
این فوتبالیست شاغل در مالزی در پاسخ به این سوال که برای تداوم قهرمانی ها در فوتبال خوزستان باید چکار کرد؟ گفت: متاسفانه قهرمانی ها در فوتبال خوزستان ماندگار نمی شوند که این نیز به خاطر عدم مدیریت تیم های خوزستانی بوده است. استقلال خوزستان قهرمان می شود اما پس از دو سال، دیگر استقلال خوزستانی نیست و به لیگ یک سقوط می کند و الان هم زمزمه های واگذاری آن است. اکنون که فولاد قهرمان شده است باید حمایت شود و اداره کل ورزش و جوانان خوزستان و استانداری همه باید دست به دست هم دهند و از فولاد به عنوان تیم اول استان حمایت کنند. فولاد دارای پتانسیل بالایی است و از مسئولان می خواهم نکونام و مدیریت را حفظ و کمک کنند تا قهرمانی جام حذفی به قهرمانی لیگ برتر تبدیل شود.
پاتوسی باهوش اما کمی تنبل است
وی درباره عملکرد بازیکنان خارجی فولاد نیز عنوان کرد: شیمبا بازیکن خیلی خوبی است و علاوه بر بحث فنی به نظر من از نظر روحی روانی نیز به فولاد کمک کرده است. او یک بازیکن مکمل بسیار خوب برای جوانان تیم است. درست است که سن او بالا است اما باتجربه است و امیدوارم برای فصل آینده حفظ شود. عملکرد او خیلی خوب است و در لیگ ایران به عنوان یک رهبر به تمام معنای خارجی توانسته به باشگاه فولاد کمک کند. پاتوسی هم بازیکن خیلی خوب و با کیفیتی است که ضربِ پای بسیار قوی دارد و می دانم او باهوش و البته کمی تنبل است که فعالیت بیشتر او به این برمی گردد که کادرفنی چگونه بتواند از او بازی بگیرد. موسی کولیبالی نیز بازیکن زحمت کشی است و به ویژه در حمله توانسته به فولاد کمک کند و توانسته گل های خوبی بزند. در مجموع خارجی های فولاد عملکرد خوبی داشتند.
فولاد می‌تواند از کاندیداهای قهرمانی لیگ برتر باشد
زنیدپور با بیان این که در همه جای دنیا برای کار کردن در فوتبال سختی هایی نیز وجود دارد، ادامه داد: با تمام انتقادات خوب یا بد، عملکرد نکونام خوب بوده است. او توانست سپاهان و استقلال را با آن همه مهره، حذف کند که نشان دهنده قدرت و طرز تفکر این مربی است و برای ادامه کار باید از نظر روانی به نکونام کمک شود. نکونام هم می داند که این جا خوزستان است و کیفیت برای مردم این استان اهمیت دارد و مطمئنا اگر بماند، کیفیت خیلی بهتر خواهد شد و فولاد می تواند از کاندیداهای قهرمانی لیگ برتر ایران باشد.
آکادمی باشگاه فولاد باید تقویت شود
وی با اشاره به آکادمی باشگاه فولاد، عنوان کرد: ابراهیم میرزاپور، علی بداوی، حسین کعبی، جلال کاملی مفرد، میلاد زنیدپور، حسن هوری، پژمان منتظری، علی مولایی و عادل کلاه کج جزو آکادمی باشگاه فولاد بوده اند و این نشان می دهد که فولاد از ۱۵ سال پیش تاکنون راه درستی را در پیش گرفته است. البته اکنون باید نگاه مسئولان به آکادمی باشگاه بیشتر شود تا مثل سابق بازدهی داشته باشد. فولاد باید از بازیکنان پایه خود استفاده کند. امیدوارم بحث آکادمی در این باشگاه تقویت شود و بتوانند به خوبی از آن بهره ببرند.
باید فوتبال پایه در خوزستان زنده شود
این فوتبالیست خوزستانی در ادامه نیز گفت: آبادان شهری است که فوتبال همیشه در آن جا زنده است و بازیکنان بسیار توانمندی دارد. امیدوارم باشگاه نفت بتواند زیرساخت خود را تقویت کند. به نظر من باشگاه آبادان باید در فوتبال پایه خود از مربیان خارجی به عنوان ناظر استفاده کند تا به مربیان جوان برنامه بدهند. در مسجدسلیمان نیز استعدادهای بسیاری وجود دارد و در این شهر هم باید به فوتبال پایه توجه کنند. باید فوتبال پایه در خوزستان زنده شود. اگر به گذشته برگردیم، می بینیم که بازیکنان خوزستانی از رده های سنی پایه، پله های ترقی را طی می کردند اما من فکر می کنم در سه چهار سال اخیر یا بیشتر، بازیکنی آن چنانی که بتواند در سطح اول فوتبال ایران، تیم ملی و آسیا بازی کند، از فوتبال خوزستان مطرح نشده است، در حالی که بازیکنان خوزستانی با استعداد هستند. به هر حال امیدوارم مدیران به فوتبال پایه و نظم آن کمک کنند.
همه به مربیان جوان و بومی خوزستان کمک کنند
وی با درخواست برای بها به مربیان بومی خوزستان، عنوان کرد: امیدوارم تمام مدیران، مسئولان و پیشکسوتان به مربیان جوان و خوب خوزستانی کمک کنند و به آن ها بها دهند. لطفا به بومی ها بها دهید تا کنار تیم های لیگ برتری کار کنند و به‌روز شوند و پیشرفت کنند. خواهش می کنم به نسلی که تازه مربی شده است، کمک شود. خیلی خوشحالم که روی نیمکت فولاد خوزستان؛ کعبی، بداوی و سایر دوستان را می‌بینم و از نکونام تشکر می‌کنم و امیدوارم سایر تیم های خوزستانی نیز این کار را انجام دهند زیرا خوزستان قطب فوتبال ایران و سرشار از استعداد است.
انتهای پیام