هفت انجمن هنرهای تجسمی ایران درباره وقایع اخیر خوزستان بیانیه‌ای مشترک منتشر کردند. به گزارش ایسنا، در این بیانیه آمده است: «ایران‌مان غمبار است و نگران، اندوهگین است از غفلت در محافظت از میراث زیستی و فرهنگی، و نادیده انگاشتن صدای مطالبات اولیه مردم. سال‌هاست هشدارها و توصیه‌های پیاپی اهل فن جدی گرفته نشده و […]


هفت انجمن هنرهای تجسمی ایران درباره وقایع اخیر خوزستان بیانیه‌ای مشترک منتشر کردند.

به گزارش ایسنا، در این بیانیه آمده است:
«ایران‌مان غمبار است و نگران،
اندوهگین است از غفلت در محافظت از میراث زیستی و فرهنگی، و نادیده انگاشتن صدای مطالبات اولیه مردم.
سال‌هاست هشدارها و توصیه‌های پیاپی اهل فن جدی گرفته نشده و محافظت از خاک و آب و اقلیم و فرهنگ و اقتصاد به حداقل‎ها کاهش یافته و امروز نیازهای اولیه و سلامت مردم با مخاطره جدی روبرو شده است.
امروز خوزستان، سیستان و بلوچستان، ارومیه، کردستان و … یکی از پس دیگری، فراتر از آستانه تحمل‌شان فریاد دادخواهی مطالبه حقوق حقه خود را سر داده‌اند.
انجمن‌های هنرهای تجسمی ایران ضمن همدردی و همدلی با خواسته‌های به‌حق آنان، هرگونه پاسخ خشونت‌آمیز را محکوم می‎نماید و رسیدگی عاجل و پایدار به درخواست‌های محقانه آنان را ضروری می‌داند.
انجمن تصویرگران ایران / انجمن خوشنویسان ایران / انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران / انجمن صنفی عکاسان ایران / انجمن هنرمندان سفالگر / انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران / انجمن هنرمندان نقاش ایران
انتهای پیام