رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: قیمت هر کیلوگرم مرغ کشتار روز از ۴۲ هزار تومان به ۳۸ هزار تومان رسیده است. امیرحسین نظری در نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان که امروز ۱۲ مردادماه در استانداری برگزار شد، با اشاره به بحث مرغ منجمد در بازار خوزستان اظهار کرد: مرغ منجمد اختلاف قیمت […]


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: قیمت هر کیلوگرم مرغ کشتار روز از ۴۲ هزار تومان به ۳۸ هزار تومان رسیده است.

امیرحسین نظری در نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان که امروز ۱۲ مردادماه در استانداری برگزار شد، با اشاره به بحث مرغ منجمد در بازار خوزستان اظهار کرد: مرغ منجمد اختلاف قیمت فاحشی با قیمت مرغ کشتار روز دارد و برای نظارت بیشتر بر بحث مرغ منجمد، تقسیم کاری با نیروهای بسیج برای نظارت بر توزیع مرغ منجمد انجام شده است.
به گزارش ایسنا، وی افزود: در حال حاضر نظارت در خصوص مرغ منجمد به ویژه در غرب اهواز توسط نیروهای بسیج انجام می شود و اگر تخلفی در این زمینه شکل بگیرد، قطعا زیر ۵ درصد خواهد بود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به بالا بودن قیمت مرغ، گفت: پایه قیمت مرغ، از مرغداری آغاز می شود. مرغداری که مرغ زنده را تحویل کشتارگاه می دهد، مرغ را کمتر از کیلویی ۲۹ هزار تومان به کشتارگاه نمی دهد و سازمان صمت در این زمینه بر سر دو راهی مانده است که مرغ را خریداری کند یا خیر؟
نظری عنوان کرد: در صورتی که مرغ با این قیمت از مرغدار خریداری شود، طبیعتا قیمت آن در بازار خود را نشان می دهد و شاهد افزایش قیمت مرغ خواهیم بود. همچنین اگر مرغ خریداری نشود، قطعا مرغ در بازار نخواهد بود و با مشکل تامین مرغ مواجه می شویم.
وی ادامه داد: در برهه هایی از زمان که با مشکل مرغ مواجه نیستیم به علت آن است که عرضه به میزان کافی انجام می شود. میزان نیاز به مرغ کشتار روز در خوزستان کمتر از ۴۰۰ تن در روز نیست و اگر مشاهده می شود که با توزیع ۲۳۰ تن مرغ، در فروشگاه ها مرغ برای خرید وجود دارد به دلیل آن است که افرادی که توان خرید ندارند مرغ را خریداری نمی کنند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان، گفت: وقتی قیمت بالا باشد، توان خرید پایین می آید و ممکن است در فروشگاه مرغ باشد اما این مساله به معنای آن نیست که نیاز استان به مرغ به طور کامل حل شده است.
نظری ادامه داد: مشکل مرغ در خوزستان در بحث جوجه ریزی است هرچند که قیمت مرغ در سطح کشور بالا است و فقط مربوط به خوزستان نیست. توزیع مرغ منجمد در استان به کاهش قیمت مرغ کشتار روز کمک کرده است، به شکلی که امروز قیمت هر کیلوگرم مرغ کشتار روز از ۴۲ هزار تومان به ۳۸ هزار تومان رسیده است.
انتهای پیام