عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان روند ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در منطقه جنوب غرب خوزستان را صعودی و نگران کننده دانست و گفت: ۳۹۱ بیمار جدید کرونایی در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان شناسایی شدند. به گزارش ایرنا شکراله سلمان‌زاده دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: اگر […]

عصر خوزستان:

افزایش بیماران کرونایی با شناسایی ۳۹۱ مورد جدید در جنوب غرب خوزستان

آبادان – ایرنا – رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان روند ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در منطقه جنوب غرب خوزستان را صعودی و نگران کننده دانست و گفت: ۳۹۱ بیمار جدید کرونایی در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان شناسایی شدند.

به گزارش ایرنا شکراله سلمان‌زاده دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: اگر مردم دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نکنند و محدودیت های کرونایی رعایت نشود شاهد یک فاجعه بزرگ در منطقه جنوب غرب خوزستان خواهیم یود.

وی از مردم برای قطع زنجیره انتقال کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی درخواست کمک کرد و افزود: روند صعودی آمار مبتلایان به کرونا و افزایش موارد بستری در جنوب غرب خوزستان فاجعه بار است.

سلمان‌زاده اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۲۷ بیمار جدید در آبادان، ۱۱۱ نفر در خرمشهر و ۵۳ بیمار جدید در شادگان شناسایی شدند.
وی افزود: از این تعداد ۳۶۵ بیمار شامل ۲۱۲ نفر در آبادان ، ۱۰۳ نفر در خرمشهر و ۵۰ بیمار در شادگان به صورت سرپایی خدمات درمانی دریافت کردند و ۵۷ نفر در بیمارستان‌های منطقه بستری شدند.

سلمان‌زاده با تایید مرگ یک بیمار کرونایی در آبادان گفت:در حال حاضر ۲۴۵ بیمار کرونایی در پنج بیمارستان آبادان، خرمشهر و شادگان بستری هستند.
از زمان شیوع کرونا تاکنون ۲۱۹ هزار و ۵۳۲ بیمار به مراکز درمانی منطقه جنوب غرب خوزستان مراجعه کرده و از این تعداد ۱۳ هزار و ۷۳۷ نفر بستری شدند.

شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان زیرپوشش خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان هستند.

اکنون ۹ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۹ شهرستان نارنجی و ۹ شهرستان زرد کرونایی هستند.

منبع: ایرنا