عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – سرپرست فرمانداری شادگان با ابراز نگرانی از کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این شهرستان گفت:کمتر از ۳۰درصد مردم شادگان از ماسک استفاه می‌کنند. امید صبری‌پور سه‌شنبه ، اظهار داشت: میزان استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شادگان پایین است و در صورت ادامه این روند این شهرستان به […]

عصر خوزستان:

فرماندار :میزان استفاده از ماسک در شادگان به زیر ۳۰ درصد رسید

آبادان – ایرنا – سرپرست فرمانداری شادگان با ابراز نگرانی از کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این شهرستان گفت:کمتر از ۳۰درصد مردم شادگان از ماسک استفاه می‌کنند.

امید صبری‌پور سه‌شنبه ، اظهار داشت: میزان استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شادگان پایین است و در صورت ادامه این روند این شهرستان به وضعیت انفجار کرونایی خواهد رسید.

وی افزود: با تغییر وضعیت کرونا در این شهرستان به رنگ نارنجی شاهد عادی انگاری از سوی مردم هستیم که ادامه این روند باعث قرمز شدن شادگان خواهد شد.

صبری‌پور همجنین با بیان اینکه میزان استقبال مردم شادگان از واکسن مناسب نیست گفت: شیوخ منطقه، علما، اصحاب رسانه و اقشار تاثیرگذار باید نسبت به ترغیب مردم به تزریق واکسن همت کنند.

وی به افزایش نظارت و بازرسی بهداشتی از بازار و اداره های شادگان تاکید کرد و گفت:با توجه به روند افزایشی شیوع ویروس کرونا، تیم‌های بازرسی باید طبق برنامه‌ زمان‌بندی مشخص نظارت‌ خود را به ویژه در ساعت‌های پایانی روز افزایش دهند.

سرپرست فرمانداری شادگان با انتقاد از کند شدن روند فعالیت تیم‌های نظارت و بازرسی در روزهای گذشته افزود: هیچگونه کوتاهی در انجام بازرسی‌ها از واحدهای صنفی به‌ ویژه در روزهای اخیر که ویروس کرونا در شهرستان همه گیر شده است پذیرفتنی نیست.

وی با بیان اینکه اصناف و کسبه به رعایت دستورالعمل های بهداشتی پایبند نیستند اظهار داشت: این امر باعث شیوع بیشتر کرونا و تعطیلی بازار خواهد شد لذا از بازاریان انتظار داریم فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرده و از ماسک استفاده کنند.

سرپرست فرمانداری شادگان با تاکید بر اینکه در صورت رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی اصناف متخلف به مراجع قضایی معرفی می‌شوند، گفت: تعزیرات حکومتی، پلیس اماکن، اداره بهداشت، سازمان صمت، بازرسی اصناف و بسیج اتاق اصناف بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی اصناف نظارت دارند.

وی افزود: مردم باید نکات بهداشتی و اقدامات پیشگیرانه را با جدیت بیشتری مدنظر قرار دهند و در این راستا تدابیر ویژه‌ای از سوی ستاد مبارزه با کرونا شهرستان شادگان برای مقابله با پیک پنجم کرونا پیش بینی شده و به زودی به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود.

سرپرست فرمانداری شادگان همچنین گفت: بیمار مبتلا به کرونا باید از اعضای خانواده ، دوستان و همکاران خود فاصله بگیرد زیرا ویروس دلتا به سرعت قابل انتقال است ضمن اینکه بیمار قبل از مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته باید خود قرنطینگی را رعایت کند.

از زمان شیوع کرونا تاکنون ۲۱۹ هزار و ۵۳۲ بیمار به مراکز درمانی منطقه جنوب غرب خوزستان مراجعه کرده و از این تعداد  ۱۳ هزار و ۷۳۷ نفر بستری شدند.

شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان زیرپوشش خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان هستند.

۹ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۹ شهرستان نارنجی و ۹ شهرستان زرد کرونایی هستند.

منبع: ایرنا