عصر خوزستان: دزفول- ایرنا- رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دزفول گفت: هفت واحد مرغداری دزفول از ابتدای امسال تاکنون به علت عرضه خارج از شبکه به تعزیرات حکومتی معرفی و ۱۵ میلیارد ریال جریمه شدند. محمد غلامی روز جمعه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۳۲ واحد مرغداری در دزفول فعال است […]

عصر خوزستان:

مرغداری‌های متخلف دزفول ۱۵ میلیارد ریال جریمه شدند

دزفول- ایرنا- رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دزفول گفت: هفت واحد مرغداری دزفول از ابتدای امسال تاکنون به علت عرضه خارج از شبکه به تعزیرات حکومتی معرفی و ۱۵ میلیارد ریال جریمه شدند.

محمد غلامی روز جمعه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۳۲ واحد مرغداری در دزفول فعال است که بین ۶۰ تا ۷۰ درصد از مرغ شمال خوزستان را تامین می‌کنند.
وی ادامه داد: شهرهای دیگر استان خوزستان پیش از این مرغ موردنیاز خود را از استان‌های همجوار تامین می‌کردند که با توجه به شرایط کنونی و کمبود و عرضه نشدن مرغ مشکلاتی در بازار ایجاد شد.
رییس اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول سهمیه موردنیاز مرغ استان خوزستان را ۵۰۰ تن اعلام کرد و گفت: ۲۵۰ تن مرغ تولید می‌شود که همین امر باعث ایجاد مشکل و کنترل قیمت می‌شود.
وی با بیان اینکه در وضعیت اخیر مشکلی درخصوص تامین مرغ در شهرستان دزفول نداشتیم، گفت: قیمت مصوب هرکیلوگرم مرغ ۲۴۹ هزار ریال در کشتارگاه است ولی در بازار هر کیلوگرم به ۳۹۰ هزار ریال افزایش یافت.

وی افزود: با اقدامات انجام شده قیمت هر کیلوگرم مرغ با ۵۰ هزار ریال کاهش به ۳۴۰ هزار ریال کاهش یافت.   
غلامی علت افزایش قیمت مرغ را کمبود نهاده ها، افزایش قیمت جوجه، افت بر اثر گرما، مرگ و میر جوجه‌ها و گران بودن واکسن عنوان و بیان کرد: نیاز روزانه مردم دزفول به مرغ بین ۲۰ تا ۳۰ تن است ولی هجوم شهروندان برای خرید مرغ بیش از نیاز در برخی روزها مشکلاتی در این حوزه ایجاد می‌کند.
وی ادامه داد: تمام مرغداری هایی که هرکیلوگرم مرغ را ۱۰ هزار ریال بالاتر از قیمت مصوب به فروش رساندند به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول اظهارداشت: ۱۰ واحد خرده فروشی مرغ به علت گران فروشی و پنج واحد مرغداری به علت عرضه خارج از شبکه ازابتدای امسال تاکنون به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.  
وی افزود: برای تنظیم بازار مرغ تقاضای ۱۵ تن مرغ منجمد داده شده که امیدواریم تا هفته آینده جذب و به بازار دزفول تزریق شود.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی دفتر دزفول روز خبرنگار را به خبرنگاران این خبرگزاری تبریک گفت و یادوخاطره محمود صارمی خبرنگار شهید این خبرگزاری را گرامی داشت. 

محمود صارمی ۱۷ مرداد ۱۳۷۷ در جریان حمله گروه طالبان به کنسولگری ایران در مزار شریف به همراه چند نفر از دیپلمات‌های ایرانی به شهادت رسید.

سال بعد از این واقعه به تصویب شورای فرهنگ عمومی ۱۷ مرداد به عنوان روز خبرنگار در تقویم جمهوری اسلامی نام گرفت.

منبع: ایرنا