“علی لندی” نوجوان فداکاری ایذه‌ای است که دو همسایه سالمند را در حادثه‌ای خانگی از مرگ حتمی نجات داد اما خودش در آتش سوخت و اکنون در بیمارستان برای برگشت به زندگی می‌جنگد. به گزارش ایسنا، علی ۱۵ساله، ۱۸ شهریورماه در حالی‌ که مهمان خاله‌اش بود، متوجه وقوع حریق در خانه همسایه می‌شود. با آتش […]


“علی لندی” نوجوان فداکاری ایذه‌ای است که دو همسایه سالمند را در حادثه‌ای خانگی از مرگ حتمی نجات داد اما خودش در آتش سوخت و اکنون در بیمارستان برای برگشت به زندگی می‌جنگد.

به گزارش ایسنا، علی ۱۵ساله، ۱۸ شهریورماه در حالی‌ که مهمان خاله‌اش بود، متوجه وقوع حریق در خانه همسایه می‌شود. با آتش گرفتن کپسول پیک نیک، زن سالمند همسایه و دخترش در میان شعله‌های آتش گرفتار بودند و درخواست کمک می‌کردند.
علی با وجود اینکه می‌دانست اگر نزدیک شود در آتش می‌سوزد با شجاعت به دل آتش زد. او برای جلوگیری از وقوع انفجار، کپسول پیک نیک را برداشت و با خود به خانه خاله‌اش برد تا از تراس بیرون بیندازد. حین جابه‌جایی زبانه‌های آتش به لباس‌هایش می‌گیرد و از طرفی نیز تراس حفاظ داشت و در نهایت علی نتوانست کپسول پیک نیک را درست بیرون پرتاب کند و دوباره کپسول و زبانه‌های آتش به سمت خودش برمی‌گردد.
در این شرایط حواس حاضران در این حادثه به زن سالمند و دخترش بوده و متوجه سوختگی نوجوان فداکار نشدند. با شدت گرفتن سوختگی، علی روی فرش غلت می‌خورد تا آتش خاموش شود که نشد. پسرخاله و دخترخاله هم‌سن و سال علی با دیدن این وضعیت، او را وارد حمام کردند و سرانجام آتش خاموش شد.
از آن روز تا حالا علی سراپا در میان پانسمان‌های سوختگی، برای زندگی می‌جنگد.  
داوود لندی پدر این نوجوان در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد آخرین وضعیت پسرش اظهار کرد: در پی این حادثه علی به بیمارستان ایذه و سپس به بیمارستان سوانح و سوختگی آیت‌الله طالقانی اهواز منتقل شد و با توجه به شرایط وخیم علی، پسرم به بیمارستان امام موسی کاظم (ع) اصفهان انتقال یافت.
وی افزود: بر اساس اعلام بیمارستان اهواز، علی دچار ۹۱ درصد سوختگی شده است اما بیمارستان اصفهان میزان سوختگی را ۸۵ درصد اعلام کرده است.
لندی بیان کرد: خوشبختانه از ابتدا تاکنون علی هوشیاری خود را از دست نداده اما در ICU بستری است. طبق معاینات انجام‌شده، چشم‌ها و قلب پسرم سالم است و تنها کلیه و بخشی از ریه‌اش مشکل دارند.
پدر این نوجوان ادامه داد: با توجه به اینکه هنوز وضعیت علی پایدار نیست و سطح اکسیژن خونش ناپایدار است، پزشکان تشخیص داده‌اند که فعلا جراحی‌ها را انجام ندهند.
وی بیان کرد: در حال حاضر با دستور وزیر کشور برای پیگیری وضعیت علی، روند درمان شکل تازه‌ای پیدا کرده و از پانسمان‌های بهتری برایش استفاده می‌شود که از وزیر کشور تشکر می‌کنیم.
لندی با اشاره به فداکاری علی در سن کم، گفت: روحیات علی این گونه است. اکنون هم که از او می‌پرسم چه شد که این کار را انجام دادی؟ می‌گوید هر کس جای من بود این کار را می‌کرد.
انتهای پیام