از ظرفیت نخبگان برای حل مشکلات استان استفاده شود
از ظرفیت نخبگان برای حل مشکلات استان استفاده شود

نماینده ولی فقیه در خوزستان . امام جمعه اهواز گفت: یکی از ظرفیت های مهم برای رفع مشکلات در تمامی بخش‌ها استفاده از فکر و دانش نخبگان است، و باید از این قشر برای رفع مشکلات در سطح استان استفاده کرد.

به گزارش عصر خوزستان، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد نبی موسوی فرد روز سه شنبه در نشست “سرمایه گذاری در صنعت توسط نخبگان ” در اهواز بیان کرد: ظرفیت هایی در کشور هست که می توان با تکیه و استفاده از آنها بسیاری از مشکلات را برطرف کرد که یکی از این ظرفیت ها نخبگان هستند.

وی با بیان اینکه هر کجا نخبگان ورود کردند موفق بوده ایم افزود: یکی از چالش هایی که در خوزستان با آن روبه رو هستیم آمار بالای بیکاری در بین جوانان است، و در نظام جمهوری اسلامی پرداختن به دغدغه جوانان و رفع مشکل بیکاری است.

امام جمعه اهواز ادامه داد: ساخت یکصد واحد صنعتی در خوزستان در دست پیگیری است که ۶۰ درصد از مسایل اجرایی این واحدها حل شده  و راه‌اندازی این واحدها می‌تواند حدود یکصد هزار فرصت شغلی را در استان ایجاد کند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه خام فروشی از جمله مشکلاتی است که کشور با آن مواجه است، افزود:با ساخت کارخانجات و واحدهای تولیدی می توان این مواد خام را فرآوری، و به محصول تبدیل کرد که سود آوری بالایی را خواهند داشت.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد با تاکید بر توجه به اشتغال جوانان گفت: یکی از موانع بر سر راه تولید، کالای قاچاق است با این وجود جمعیت زیادی از جوانان در بخش قاچاق و یا دستفروشی مشغول به کار هستند؛ باید قبل از مقابله با این افراد به فکر ایجاد اشتغال و یا ساماندهی فعالیت آنها بود تا به جامعه جوان بیکار استان اضافه نشوند.