ورزشکار خوزستانی در رشته پرتاب نیزه بانوان پارالمپیک توکیو به نشان طلا دست پیدا کرد. در ادامه مسابقات دو و میدانی پارالمپیک توکیو، صبح امروز هاشمیه متقیان در پرتاب نیزه کلاس ادغامی F۵۵ و F۵۶ با ثبت رکورد ۲۴ متر و ۵۰ سانتی متر به نشان طلا در بخش بانوان رسید و رکورد جهان در این رشته […]


ورزشکار خوزستانی در رشته پرتاب نیزه بانوان پارالمپیک توکیو به نشان طلا دست پیدا کرد.

در ادامه مسابقات دو و میدانی پارالمپیک توکیو، صبح امروز هاشمیه متقیان در پرتاب نیزه کلاس ادغامی F۵۵ و F۵۶ با ثبت رکورد ۲۴ متر و ۵۰ سانتی متر به نشان طلا در بخش بانوان رسید و رکورد جهان در این رشته را نیز ارتقا بخشید.

به گزارش ایسنا، هاشمیه متقیان تنها بانوی کاروان دو و میدانی ایران است که موفق شد اولین مدال طلای تاریخ ورزش بانوان ایران در این رشته در پارالمپیک را نیز به دست آورد. زهرا کرم زاده از خوزستان  به عنوان مربی، او را در آوردگاه بزرگ و حساس هدایت می کرد.

متقیان که تنها مدال پارالمپیک را در کارنامه خود کم داشت، پیش از این نیز برای ۲ بار سهمیه پارالمپیک را کسب کرده‌ بود. همچنین به ۲ مدال نقره پرتاب دیسک و نیزه بازی‌های پاراآسیایی، ۲ مدال طلای دیسک و نیزه مسابقات آسیایی امارات، مدال نقره پرتاب نیزه ۲۰۱۷ جهان، مدال طلای پرتاب دیسک و نقره پرتاب نیزه پاراآسیایی جاکارتا و مدال نقره پرتاب نیزه ۲۰۱۹ جهان دست پیدا کرده بود.

افشین حیدری مدیرکل ورزش خوزستان نیز در پیامی این افتخارآفرینی را تبریک گفت.

انتهای پیام