استاندار خوزستان با بیان اینکه برای بستری بیماران مشکل داریم، گفت: حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ بیمار در ICUهای خوزستان بستری هستند که حدود ۱۲۰ نفر از این تعداد اینتوبه‌اند و این مساله، بسیار خطرناک است. قاسم سلیمانی‌دشتکی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر ۲۰ شهر خوزستان در وضعیت قرمز، دو شهر در وضعیت […]


استاندار خوزستان با بیان اینکه برای بستری بیماران مشکل داریم، گفت: حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ بیمار در ICUهای خوزستان بستری هستند که حدود ۱۲۰ نفر از این تعداد اینتوبه‌اند و این مساله، بسیار خطرناک است.

قاسم سلیمانی‌دشتکی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر ۲۰ شهر خوزستان در وضعیت قرمز، دو شهر در وضعیت نارنجی و شش شهر در وضعیت زرد کرونا قرار دارند. شهرهای زرد نیز شهرهایی هستند که بیمارستان ندارند و بیماران این شهرها جای دیگر بستری می‌شوند بنابراین این شهرها نیز زرد نیستند. حتی بیماران شهرهای نارنجی در دیگر شهرها بستری می‌شوند. بر این اساس همه شهرهای استان خوزستان، قرمز هستند.
به گزارش ایسنا، وی افزود: وضعیت کرونا در خوزستان خوب نیست. در ستاد ملی مقابله با کرونا که روز شنبه به صورت ویدیوکنفرانس با حضور رئیس جمهور برگزار شد، نیازهای‌مان از جمله تخت، اکسیژن، دستگاه اکسیژن‌ساز و ونتیلاتور را اعلام کردیم. سهمیه واکسن خوزستان نیز بسیار محدود است.
استاندار خوزستان بیان کرد: در خصوص مطالبات پرستاران و پزشکان و صدور جذب پزشکان ساعتی و پرستاران شرکتی نیز درخواست کردیم.
وی افزود: خواستار اعطای اختیارات بیشتر به ستاد استانی مدیریت کرونا شدیم که رئیس جمهور دستور داد اختیارات بیشتری به استان‌ها به ویژه خوزستان داده شود. علاوه بر این رئیس جمهور دستور داد سهمیه واکسن خوزستان افزایش یابد.
سلیمانی‌دشتکی گفت: روز گذشته سهمیه ۳۰ هزار دوزی به ۷۰ هزار دوز افزایش یافت که تحول خوبی است. دستور داده شد که مطالبات کادر درمان پرداخت شود.
وی با بیان اینکه رئیس جمهور از ما خواست اختیارات مد نظرمان را اعلام کنیم تا در صورت امکان این اختیارات به ستاد استانی داده شود، عنوان کرد: یکی از درخواست‌های ما تمدید محدودیت تردد بین استانی و همچنین توقیف خودروهایی است که سه بار جریمه شده‌اند.
استاندار خوزستان گفت: در استان خوزستان برای بستری بیماران مشکل داریم. روزانه ۸۰ تا ۱۰۰ بیمار بیشتر از ترخیصی‌ها، در بیمارستان‌های خوزستان بستری می‌شوند. به طور مثال اگر روزانه ۱۶۰ بیمار ترخیص شوند ۲۶۰ ورودی جدید داریم.
وی با اشاره به افزایش ۷۰۰ تخت جدید پذیرش کرونا در این پیک، افزود: حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ بیمار در ICUهای خوزستان بستری هستند که حدود ۱۲۰ نفر از این تعداد اینتوبه‌اند و این مساله، بسیار خطرناک است. روزانه به طور متوسط ۵۰ فوتی داریم که فاجعه بزرگی است.
سلیمانی‌دشتکی با بیان اینکه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی وحشتناک است، گفت: نکته مهم این است که با وجود این شرایط، بیماری بین مردم عادی شده است و نمی‌خواهند بپذیرند دارند از بین می‌روند. همچنان مراسم مذهبی، آیینی، اجتماعات خانوادگی و اجتماعات دیگر برگزار می‌شوند.
استاندار خوزستان بیان کرد: از مردم تقاضا داریم پروتکل‌های بهداشتی را فراموش نکنند و علاوه بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، حتما یک تا دو ماسک استفاده کنند و کمتر مراودات خانوادگی داشته باشند.
وی افزود: اکنون شرایط به گونه‌ای شده است که اگر یک عضو خانواده به کرونا مبتلا شد، هر چه مدیریت کنند باز هم همه اعضای خانواده مبتلا می‌شوند.
سلیمانی‌دشتکی گفت: واکسن در کاهش شدید میزان مرگ موثر است و خیرین و دولت همه وارد شده‌اند تا در این زمینه اقدام کنند.
انتهای پیام