استاندار خوزستان بر لزوم انجام اقدامات اضطراری و طرح‌های بلند مدت برای مهار سیلاب‌های احتمالی تاکید کرد. صادق خلیلیان در پایان نشست مدیریت سیلاب و آب‌های سطحی که امروز (۲۹ شهریورماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مشکلات استان خوزستان از دیرباز این بوده است که هر چند دهه یک بار دچار […]


استاندار خوزستان بر لزوم انجام اقدامات اضطراری و طرح‌های بلند مدت برای مهار سیلاب‌های احتمالی تاکید کرد.

صادق خلیلیان در پایان نشست مدیریت سیلاب و آب‌های سطحی که امروز (۲۹ شهریورماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مشکلات استان خوزستان از دیرباز این بوده است که هر چند دهه یک بار دچار سیلاب‌های بسیار سخت و سهمگینی می‌شود و سال ۹۸ همین مسائل و مشکلات در استان خوزستان بروز کرد.
به گزارش ایسنا، وی افزود: به همین خاطر یک سری طرح‌ها به صورت مجموعه‌ای از پروژه‌ها در دست مطالعه قرار گرفت. از جمله این طرح‌ها احداث سد بختیاری در مناطق بالادست، لایروبی رودخانه‌ها و همچنین سیل‌بندهای روستایی و ویژه مراکز اقتصادی مهم و نیز ایجاد یک سری کانال‌های سیلاب‌بر برای انحراف آب به هورها و کانال‌های ریزگرد و حفاظت از تاسیسات حیاتی است.
خلیلیان بیان کرد: برای اجرای این طرح‌ها زمان‌بندی صورت گرفت و از دستگاه‌های متولی خواسته شد کارهای اضطراری را به فوریت انجام دهند و کارهای بلند مدت و ساختاری را نیز بر اساس اعتبارات دریافتی پیگیری کنند و انجام دهند تا خوزستان در برابر سیلاب‌های احتمالی ایمنی ایجاد شود.
انتهای پیام