جامعه ورزش خوزستان در طرح سراسری اهدای خون جامعه ورزش کشور شرکت کردند. منصور روزدار رئیس هیات پزشکی ورزشی خوزستان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره انجام طرح سراسری اهدای خون جامعه ورزش کشور که امروز (چهارشنبه) با حضور جامعه ورزش خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در حرکتی که فدراسیون پزشکی ورزشی به حمایت از سلامت […]


جامعه ورزش خوزستان در طرح سراسری اهدای خون جامعه ورزش کشور شرکت کردند.

منصور روزدار رئیس هیات پزشکی ورزشی خوزستان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره انجام طرح سراسری اهدای خون جامعه ورزش کشور که امروز (چهارشنبه) با حضور جامعه ورزش خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در حرکتی که فدراسیون پزشکی ورزشی به حمایت از سلامت جامعه برداشته است، ما نیز هم قدم و همسو با فدراسیون در این حرکت شریک بودیم و مطابق با برنامه‌ریزی فدراسیون و با هماهنگی با ورزشکاران استان، اقدام به یک کار بزرگ یعنی اهدای خون در استان خوزستان داشتیم.

وی بیان کرد: با هماهنگی که هیات پزشکی ورزشی استان با سازمان انتقال خون خوزستان انجام داد، شرایط برای اهدای خون ورزشکاران مهیا شد که در این زمینه نیز ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها همسو با هیات پزشکی ورزشی استان و شهرستان‌ها در انجام این کار خیر همگام شدند و قدمی در راه تعالی و سلامت جامعه برداشته شد.

رئیس هیات پزشکی ورزشی خوزستان تاکید کرد: این روند و حرکت نباید به یک روز ختم شود زیرا همیشه نیاز به خون به صورت ثابت و گسترده در جامعه ما وجود داشته است و گاهی یک کیسه خون می‌تواند جان یک عزیز را نجات دهد و کمبود آن می‌تواند جبران‌ناپذیر باشد. از همه افراد جامعه به ویژه جامعه ورزشکاران می‌خواهم این روند را به صورت مستمر در زندگی خود قرار دهند.

وی بیان کرد: خون‌دهی به صورت هر چهار ما یک بار هیچ ایرادی ندارد، فقط ورزشکار حرفه‌ای اگر زمان حضورش در مسابقات نزدیک است، شاید یکسری محدودیت‌ها برای او وجود داشته باشد اما در سایر موارد محدودیتی نیست و سلامت فرد را به خطر نمی‌اندازد و گاها خون‌دهی می‌تواند برای سلامت فرد نیز کمک‌دهنده باشد زیرا اگر افزایش ذخیره آهن در بدن‌مان وجود داشته باشد، این موضوع می‌تواند به کبد، چشم، کلیه و سایر قسمت‌های بدن آسیب برساند و ما با اهدای خون می‌توانیم از ایجاد عارضه جلوگیری کنیم. هنگامی که خون‌دهی صورت می‌گیرد، باتوجه به پایش سلامتی از سوی سازمان انتقال خون، در زمینه بیماریابی نیز کمک‌دهنده است و فرد می‌تواند با خون‌دهی یک پایش از سلامتی از خود داشته باشد.

روزدار در پایان نیز از فدراسیون پزشکی ورزشی برای انجام طرح سراسری اهدای خون جامعه ورزش کشور، تشکر کرد.

انتهای پیام