مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان بر لزوم تامین حداقل ۷ هزار دستگاه تبلت برای دانش‌آموزان تاکید کرد و گفت: اولویت اهدای تبلت، با دانش‌آموزانی است که هیچ دستگاه هوشمندی در خانواده ندارند. جمال شیبه در نشست خبری که امروز (۲۳ شهریورماه) برگزار شد، با اشاره به تغییر عنوان جشن عاطفه‌ها به “شور عاطفه‌ها” به […]


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان بر لزوم تامین حداقل ۷ هزار دستگاه تبلت برای دانش‌آموزان تاکید کرد و گفت: اولویت اهدای تبلت، با دانش‌آموزانی است که هیچ دستگاه هوشمندی در خانواده ندارند.

جمال شیبه در نشست خبری که امروز (۲۳ شهریورماه) برگزار شد، با اشاره به تغییر عنوان جشن عاطفه‌ها به “شور عاطفه‌ها” به دلیل هم‌زمانی با ایام صفر، اظهار کرد: شور عاطفه‌ها با شعار “با هم مشق محبت بنویسیم” از ۲۰ شهریورماه آغاز می‌شود و تا ۱۱ مهرماه ادامه دارد.
به گزارش ایسنا، وی افزود: امسال پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی برپا نمی‌شود و احتمالا در هر شهر بزرگ، یک پایگاه به صورت نمادین برپا شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان با اشاره به تفاوت نیازهای دانش‌آموزان برای ادامه تحصیل در شرایط شیوع کرونا، گفت: امیدواریم امسال نیز با تلاش همه مردم و خیرین، دانش‌آموزی به دلیل مشکلات معیشتی و عدم دسترسی به وسایل هوشمند، از درس محروم نشود.
وی با بیان اینکه اولویت این نهاد، تامین تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند است، افزود: در جشن عاطفه‌های سال گذشته، حدود ۹ میلیارد تومان کمک‌های مردمی در استان خوزستان جمع‌آوری و بین نیازمندان توزیع شد. سال گذشته حدود ۸ هزار دستگاه تبلت نیز بین دانش‌آموزان توزیع شد.
شیبه گفت: کمیته امداد خوزستان به ۵۴ هزار دانش‌آموز و ۷ هزار دانشجو خدمات ارائه می‌دهد. اولویت اهدای تبلت، با دانش‌آموزانی است که هیچ دستگاه هوشمندی در خانواده ندارند. البته تبلت‌هایی که در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرند، پس گرفته نمی‌شوند.
وی تصریح کرد: بر اساس برآوردها، در سال تحصیلی جاری حداقل ۷ هزار تبلت نیاز داریم تا حداقل در هر خانواده حداقل یک تبلت وجود داشته باشد.
مدیرکل امداد امام خمینی(ره) خوزستان با اشاره به اعلام نیاز حدود ۷۰۰ دانشجوی مددجو به وسایل هوشمند، گفت: از طریق وام‌های قرض الحسنه و دانشجویی به دانشجویان کمک می‌شود. کمک هزینه تحصیل نیز به دانشجویان پرداخت می‌شود.
وی با اشاره به پیش‌بینی کد QR برای پرداخت کمک‌های مردمی در شور عاطفه‌ها، گفت: مردم می‌توانند از طریق کد دستوری #۰۶۱*۱*۸۸۷۷* و از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۴۰۴ کمک‌های خود را پرداخت کنند.
شیبه افزود: دفاتر و مراکز نیکوکاری کمیته امداد در سطح استان خوزستان نیز به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت کمک‌های مردم هستند تا شور و شعف مهرماه، در خانواده‌های محروم هم ایجاد شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان گفت: کمیته امداد خوزستان، سال گذشته ۱۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است و امسال در برنامه داریم ۱۴ هزار فرصت شغلی فراهم کنیم.
وی با بیان اینکه در حال حاضر پشت نوبتی نداریم، افزود: در پی تنش آبی در خوزستان، ۳ هزار سهمیه در اختیار ما قرار گرفت که کمک بزرگی بود. سالانه تعدادی از مددجویان، از پوشش کمیته امداد خارج می‌شوند اما تعداد مددجویان کمیته امداد در استان خوزستان از ۱۲۰ هزار خانوار به ۱۳۰ هزار خانوار افزایش یافته است که دلیل بخشی از این افزایش، در پی شیوع کرونا بوده است.
انتهای پیام