معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: هیچ محدودیتی برای فروش خرما با قیمت بالاتر وجود ندارد و در صورت وجود مشتری با قیمت‌های بالاتر از قیمت توافقی یا تضمینی، نخلداران می‌توانند نسبت به فروش محصول خود اقدام کنند. تورج نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه پس از ۱۷ سال خرید […]


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: هیچ محدودیتی برای فروش خرما با قیمت بالاتر وجود ندارد و در صورت وجود مشتری با قیمت‌های بالاتر از قیمت توافقی یا تضمینی، نخلداران می‌توانند نسبت به فروش محصول خود اقدام کنند.

تورج نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه پس از ۱۷ سال خرید تضمینی خرما در خوزستان انجام‌ می‌شود، اظهار کرد: نخلداران خوزستانی تا کنون بیش از ۲۶ هزار تن خرما به مراکز خرید تحویل داده‌اند.
وی با بیان اینکه از ۲۰ شهریور تاکنون برداشت خرمای استعمران در نخلستان‌های استان آغاز شده است، افزود: برداشت در بیش از ۱۴ هزار و ۲۰۰ هکتار از نخیلات استان در حال انجام است و تاکنون بیش از ۲۶ هزار و ۲۰۰ تن محصول از نخلداران استان خریداری شده است.
نوروزی ادامه داد: این میزان خرما در قالب ۷۹۵ تن خرید تضمینی و ۲۵ هزار و ۴۰۰ تن توسط کارگاه‌های خصوصی خریداری شده است و روند خرید تا پایان فصل برداشت ادامه خواهد داشت.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان‌ گفت: از کل خرمای تولیدی استان حدود ۱۴۶ هزار تن خرمای استعمران، ۲۵ هزار تن برحی و ۶۴ هزار تن ارقام دیگر نظیر زاهدی، گنطار، خضراوی، خاصی، بریم و کبکاب برداشت خواهد شد.
وی ادامه داد: با آغاز خرید تضمینی و بروز مشکل در تامین جعبه‌های چوبی استاندارد خرید خرما، مقرر شد برای جلوگیری از ضرر و زیان نخلداران با مجوز کمیسیون خرید استان، تحویل خرما با سبدهای پلاستیکی نیز انجام شود.
نوروزی گفت: در حال حاضر ۷ مرکز در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر، شادگان، ماهشهر، کارون و اهواز کار خرید تضمینی خرما را بر عهده دارند و در صورت نیاز ۸ مرکز دیگر نیز به مراکز خرید اضافه خواهد شد.
وی عنوان کرد: خرید توافقی توسط بخش خصوصی نیز در ۷۰ کارگاه در حال انجام است و هیچ محدودیتی برای فروش محصول با قیمت بالاتر وجود ندارد و در صورت وجود مشتری با قیمت‌های بالاتر از قیمت توافقی یا تضمینی، نخلداران می‌توانند نسبت به فروش محصول خود اقدام کنند.
انتهای پیام