عصر خوزستان: اهواز-ایرنا- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار در قالب تسهیلات برای تامین منابع مالی واحدهای صنعتی دارای اولویت استان خوزستان در نظر گرفته شده است. امیرحسین نظری سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: واحدهای صنعتی مستقر در استان خوزستان که با […]

عصر خوزستان:

۱۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای صنعتی خوزستان اختصاص یافت

اهواز-ایرنا- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار در قالب تسهیلات برای تامین منابع مالی واحدهای صنعتی دارای اولویت استان خوزستان در نظر گرفته شده است.

امیرحسین نظری سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: واحدهای صنعتی مستقر در استان خوزستان که با مشکل مالی مواجه بوده و برای ادامه فعالیت نیاز به نقدینگی دارند در اولویت دریافت تسهیلات هستند.

وی افزود: اعتبار اختصاص یافته به این بخش برای استان خوزستان در ابتدا هفت هزار میلیارد ریال بود که با پیگیری انجام شده این رقم به ۱۲ هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: این تسهیلات با هدف فعال کردن ظرفیت های خالی واحدهای صنعتی و تقویت تولید داخلی پرداخت می شود.

نظری اظهار داشت: واحدهای صنعتی دارای جواز تاسیس ، پروانه بهره برداری صنعتی یا صنفی تولیدی در قالب طرح “تام” می توانند با ثبت نام در سامانه بهین یاب بانک “تجارت “و “صنعت و معدن” درخواست دریافت تسهیلات  کنند.

وی همچنین گفت: این تسهیلات از منابع طرح‌های فناورانه ، تامین مالی اصناف تولیدی ، فعال سازی معادن کوچک مقیاس ، توسعه مناطق محروم و فعال سازی واحدهای راکد اختصاص یافته است.

رئیس سازمان صمت خوزستان بیان کرد: طرح تام با توجه به تفاهم نامه سه جانبه همکاری بین معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، بانک های صنعت و معدن و سازمان توسعه و نوسازی و صنایع معدنی (ایمیدرو) اجرایی شده است.

واحدهای صنعتی و معدنی مستقر در استان خوزستان می توانند به منظور استفاده از این طرح به سامانه http://behinyab.ir مراجعه کنند.

در خوزستان یکهزار و ۸۹۷ واحد صنعتی فعال وجود دارد.

برگشت واحدهای صنعتی راکد به چرخه تولید و تامین نقدینگی واحدهای تولیدی از جمله برنامه های مهم دولت در بخش تولید است.

منبع: ایرنا