عصر خوزستان: اهواز-ایرنا- رییس سازمان صنعت ،معدن و تجارت خوزستان گفت: ۱۵۰واحد صنعتی راکد در این استان که امکان فعالسازی و احیای مجدد بیشتری دارند امسال به چرخه تولید بازخواهند گشت. امیرحسین نظری جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به هدفگذاری سازمان صمت مبنی بر راه اندازی واحدهای راکد و […]

عصر خوزستان:

۱۵۰ واحد صنعتی راکد در خوزستان امسال به چرخه تولید باز می‌گردند

اهواز-ایرنا- رییس سازمان صنعت ،معدن و تجارت خوزستان گفت: ۱۵۰واحد صنعتی راکد در این استان که امکان فعالسازی و احیای مجدد بیشتری دارند امسال به چرخه تولید بازخواهند گشت.

امیرحسین نظری جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به هدفگذاری سازمان صمت مبنی بر راه اندازی واحدهای راکد و غیر فعال در سال جاری در مجموع ۳۸۴ واحد راکد در استان خوزستان شناسایی شد که بر اساس پایش و کارشناسی انجام شده امکان بازگشت به تولید ۱۵۰ واحد صنعتی راکد وجود دارد.

وی گفت: از این تعداد اقدام اجرایی لازم برای بازگشت به تولید ۷۸ واحد صنعتی راکد از سوی این سازمان در نخستین گام آغاز شده است.

نظری با بیان اینکه ۵۵ درصد از این واحدهای صنعتی راکد مشکل سرمایه در گردش دارند افزود: ۲۲ درصد این واحدهای راکد گرفتار مشکلات بانکی هستند ، پنج درصد مشکلات ناشی از رکود دارند و ۱۸ درصد با مشکلاتی چون بیمه و مالیات درگیر هستند.

رییس سازمان صمت خوزستان ادامه داد: کارگروهی در استان بنام تسهیل و رفع موانع تولید به دبیری سازمان صمت خوزستان متشکل از سازمان‌ها و ارگانهای مرتبط تشکیل شده است تا به سرعت مشکلات این واحدها مورد بررسی قرار گیرد.

وی گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۲۵ واحد تولیدی راکد در استان خوزستان به چرخه تولید بازگشته است.

بالغ بر یک هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی در خوزستان فعال هستند.

به گفته «مهدی صادقی نیارکی» معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ،در کنار آسیب‌شناسی و ارزیابی ۱۳ هزار واحد غیر فعال در کشور ، احیاء ۲ هزار واحد صنعتی که از چرخه تولید خارج شده‌اند در دستور کار قرار دارد.

منبع: ایرنا