عصر خوزستان: اهواز- ایرنا- نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: ۳۳ هزار زن بی‌سرپرست در خوزستان وجود دارد که این آمار حتی از تهران هم بیشتر است. به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد نبی موسوی فرد عصر چهارشنبه در دیدار معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده که در بیت امام جمعه […]

عصر خوزستان:

۳۳ هزار زن بی‌سرپرست در خوزستان وجود دارد

اهواز- ایرنا- نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: ۳۳ هزار زن بی‌سرپرست در خوزستان وجود دارد که این آمار حتی از تهران هم بیشتر است.

به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد نبی موسوی فرد عصر چهارشنبه در دیدار معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده که در بیت امام جمعه برگزار شد بیان کرد: نیمی از پیکره اجتماع را  زنان تشکیل داده‌اند و باید برای رفاه و تقویت فعالیت و نقش زنان در جامعه کار شود.
وی با تاکید بر اینکه  برای زنان شرایطی در جامعه فراهم شود که کمتر دچار آسیب شوند افزود: باید برنامه‌ریزی کرد تا زنان به رسالت خود عمل کنند؛ نگاه ما به جامعه زنان نگاه شهید مطهری است و نگاه اسلام به تعالی رسیدن جایگاه زن است.
حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی فرد با بیان اینکه مطالعه تاریخ نشان می‌دهد در کنار هر مرد موفق یک زن موفق است، گفت: نقشی که زن در جامعه ایفا می‌کند بی‌بدیل است مثل مسوولیت تربیت فرزند که از مهمترین رسالت‌های بانوان است؛

وی پرداختن به مسایل تربیتی را از دیگر رسالت های مهم زنان برشمرد و ادامه داد: در ایران اسلامی رسالت و اصل حضور زنان در جامعه، تربیت فرزند است، البته اسلام مخالف فعالیت و اشتغال زنان نیست اما باید به رسالت اصلی خود نیز در کنار فعالیت اقتصادی و اجتماعی بپردازند.
امام جمعه اهواز گفت: خانم ها باید در شغل هایی که مختص آنها است نقش آفرینی کنند؛ رسالت اولیه بانوان تربیت فرزند و رسیدگی به امور خانواده است.
نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه در چند سال اخیر آمار طلاق در جامعه بسیار زیاد شده بیان کرد: یکی دیگر از نقش‌های مهم زنان فرزند آوری است که در برخی مناطق کشور در بین بانوان این مهم کمرنگ شده است.
وی گفت: اشتغال بانوان باعث شده که آنها در امر فرزند آوری ضعیف شوند، هر چند ما زنان زیادی داریم که کار می‌کنند و در زندگی خود بسیار موفق هستند.

وی با بیان اینکه باید کارگروه خاصی تشکیل داد تا در خصوص آسیب شناسی بانوان مطالعه شود، افزود: یکی از مواردی که در جامعه مشاهده می شود نبود پوشش و لباس مناسب برای زنان در بازار و سطح فروشگاه ها است.
امام جمعه اهواز گفت: برای بهبود شرایط حجاب در جامعه لازم است که چهارچوبی را در ادارات ایجاد کرد و همچنین لازم است نوع پوشش و حجاب به گونه ای باشد تا زنان از حجاب فراری نشوند.

“انسیه خزعلی” معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده در نخستین سفر استانی خود روز چهارشنبه وارد خوزستان شد.

منبع: ایرنا