مدیرکل شیلات خوزستان، از آزادسازی صید میگوی سفید در صیدگاه های خوزستان از اول آبان ماه خبر داد. فتح الله ابوعلی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: براساس مصوبه کمیته مدیریت صید شیلات خوزستان و نتایج حاصل از گشت های تحقیقاتی، صید میگوی سفید در صیدگاه های لیفه، بوسیف، خوریات واسطه و درویش از […]


مدیرکل شیلات خوزستان، از آزادسازی صید میگوی سفید در صیدگاه های خوزستان از اول آبان ماه خبر داد.

فتح الله ابوعلی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: براساس مصوبه کمیته مدیریت صید شیلات خوزستان و نتایج حاصل از گشت های تحقیقاتی، صید میگوی سفید در صیدگاه های لیفه، بوسیف، خوریات واسطه و درویش از اول آبان ماه سال جاری تا اطلاع بعدی آزاد اعلام می شود.
وی با اشاره به شرایط صدور مجوز در بازه زمانی یاد شده، افزود: در صیدگاه بوسیف و لیفه خورموسی برای لنج ها و قایق ها و در خوریات واسطه و درویش فقط برای قایق ها مجوز صادر می شود.   
مدیرکل شیلات خوزستان گفت: مدت زمان مجوز صید در هر سفر دریایی برای کلیه موتور لنج ها اعم از ماهی و میگو ۷روز و برای قایق ها ۳ روز اعلام می شود.
ابوعلی با تاکید بر اینکه شناورهای صیادی باید به براین تانک، سایبان، گواهی سم پاشی و بهداشتی تجهیز شوند، ادامه داد: تخلیه و حمل و نقل صید تابع مقررات تحویل گیری و حمل و نقل آبزیان بوده و مسئولان کنترل کیفی ناظر برحسن اجرای مقررات خواهند بود. 
وی گفت: صدور مجوز صید ماهی در صیدگاه های لیفه، بوسیف، خوریات واسطه و درویش در طول مدت صید میگو ممنوع بوده و صیدگاه بحرکان به عنوان منطقه مجاز صید ماهی در نظر گرفته شده است.
مدیرکل شیلات خوزستان یادآورشد: از تمدید مجوز شناورهایی که محصول خود را در بنادر تخلیه نمی کنند یا محصول خود را در دریا به فروش می رسانند نیز خودداری می شود.
انتهای پیام