آمادگی کشت و صنعت‌های هفتگانه توسعه نیشکر برای تولید حداکثری با شروع فصل برداشت
آمادگی کشت و صنعت‌های هفتگانه توسعه نیشکر برای تولید حداکثری با شروع فصل برداشت

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از آمادگی کامل کشت و صنعت‌های هفتگانه برای برداشت نیشکر و تولید شکر خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی، دکتر عبدعلی ناصری امروز پنج شنبه ۱۱ شهریورماه در بازدید از عملیات “داشت” دعبل خزاعی، سلمان فارسی و حکیم فارابی، بر مدیریت مناسب و پایش مستمر مزارع نیشکر برای پایداری و رشد محصول تاکید کرد.

به گفته او، علی‌رغم محدودیت منابع آبی و برق با پایش و مدیریت مناسب مزارع نیشکر، ۸۷ تا ۹۰ درصد رشد مورد انتظار گیاه نیشکر محقق شده و پیش بینی می شود در سال زراعی جاری بیش از ۶۰۰ هزار تن شکر تولید شود.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر در ادامه به بازسازی و تعمیر کارخانه‌های شکر به همت متخصصان داخلی اشاره کرد و گفت: عملیات اورهال این کارخانه‌ها رو به اتمام است و با شروع فصل برداشت نیشکر، تولید شکر با ظرفیت حداکثری از سر گرفته می شود.

ناصری افزود: ۲۷ مهرماه برداشت نیشکر آغاز می‌شود و بار دیگر در سال تولید ، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها، در سایه عنایت الهی و همت پرسنل، صنعت نیشکر شاهد شکوفایی خواهد بود.

مدیرعامل توسعه نیشکر در پایان تصریح کرد: تجهیز ناوگان عملیات برداشت نیشکر و ساخت و بازسازی ادوات کشاورزی در حال انجام است و ناوگان جدید حمل و نقل ایمن ترابر نیشکر نیز به منظور حمل محصولات تولیدی به مجموعه صنعت بزرگ توسعه نیشکر اضافه شده است.

عملیات برداشت نیشکر هر ساله از اواخر مهرماه آغاز و تا فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

این عملیات بزرگترین عملیات متمرکز برداشت در بخش کشاورزی کشور است که ۱۰۰ درصد به شکل مکانیزه و با دستگاه‌های برداشت نیشکر به نام “هاروستر” انجام می‌شود.