رییس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان می‌گوید: قاسم مالکی از جمله رزمندگان هنرمند عزیز شاخص هشت سال دفاع مقدس است که سال‌ها است در بستر بیماری افتاده، حافظه خود را از دست داده و پرستاری از ایشان برای خانواده محترم‌شان سخت شده است. محمد یاقوت‌پور به مناسبت هفته دفاع مقدس به ایسنا گفت: هرچند انجمن […]


رییس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان می‌گوید: قاسم مالکی از جمله رزمندگان هنرمند عزیز شاخص هشت سال دفاع مقدس است که سال‌ها است در بستر بیماری افتاده، حافظه خود را از دست داده و پرستاری از ایشان برای خانواده محترم‌شان سخت شده است.

محمد یاقوت‌پور به مناسبت هفته دفاع مقدس به ایسنا گفت: هرچند انجمن هنرهای نمایشی در مقاطعی و از جمله در همین هفته دفاع مقدس حمایت‌هایی در حد بضاعت از ایشان داشته؛ بابت جلب حمایت‌های بیشتر مکاتباتی نیز توسط انجمن استان با انجمن هنرهای نمایشی کشور و نیز مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان صورت گرفته که امیدواریم مقبول نظر افتد و حمایتی در جهت التیام آلام این عزیز صورت بپذیرد.
وی معتقد است: رزمندگان دفاع مقدس علاوه بر دفاع از مام میهن نقشی رسالت‌وار نیز در انعکاس هنرمندانه رشادت‌ها و حماسه‌های رزمندگان به نسل بعد ایفا کردند.
رییس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان ادامه داد: هشت سال دفاع در برابر تهاجم مساله‌ای است که هنرمندان بسیاری از جمله هنرمندان عرصه نمایش به آن پرداخته‌اند. به همین سبب می‌توان گفت که ژانر مستقلی از هنرهای نمایشی در عرصه دفاع مقدس نخست به وسیله هنر رزمندگان عزیز حاضر در جبهه‌ها شکل گرفته است که قطعا قابل تامل است.
وی بیان کرد: هنرمندان عرصه هنرهای نمایشی در دوران دفاع مقدس علاوه بر روایت جنگ و اتفاقات این عرصه، رویکردی عرفانی و معنوی را نیز به تصویر کشیدند؛ به ‌نحوی‌که اغلب آثار آن دوران را می‌توان سرشار از نمادهای مذهبی و اعتقادی یافت.

یاقوت‌پور خاطرنشان کرد: پس از دوران دفاع مقدس نیز هنرمندان نسل بعد با بهره‌جویی از هنرمندان شاخص دوران دفاع مقدس تجسم عشقی را که در جبهه‌ها برای شهادت می‌جوشید در بسیاری از نمایش‌های با موضوع دفاع مقدس با عظمت به روی صحنه برده‌اند؛ عظمتی که هنوز با گذشت بیش از سه دهه از آن قابل ‌درک و لمس است.
 رییس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان تاکید کرد: باید همواره از دلاوری و ایثارگری این عزیزان که خاضعانه و خالصانه جان در طبق اخلاص گذاشتند و با حضور در جبهه‌ها از مام میهن دفاع کردند تجلیل کرد؛ هنرمندانی که نه تنها در خط مقدم به دشمن یورش بردند بلکه در جبهه‌های فرهنگی نیز هر کدام به سبک و ذائقه خویش نقشی رسالت‌وار ایفا کردند.
وی افزود: انجمن هنرهای نمایشی استان در حد بضاعت خود همواره در تلاش بوده که با تجلیل از رزمندگان هنرمند هشت سال دفاع مقدس در زنده نگاه داشتن خاطرات حماسه‌وار آن دوران گام بردارد. اما بضاعت انجمن هنرهای نمایشی استان اندک است و دست یاری مسؤولان ارشد استانی و همچنین مرکز هنرهای نمایشی کشور و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان را می‌طلبد.
انتهای پیام