امام جمعه اهواز با اشاره به این سخن رهبر انقلاب که در این چهل و دو سال انقلاب، نمره قابل قبولی در اجرای عدالت اسلامی به دست نیاوردیم، گفت: کارهای بزرگی انجام شده اما راضی کننده نیست، آنچه ما به دنبال آن هستیم، عدالت حداکثری است. حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد نبی موسوی‌فرد، امروز ۳۰ […]


امام جمعه اهواز با اشاره به این سخن رهبر انقلاب که در این چهل و دو سال انقلاب، نمره قابل قبولی در اجرای عدالت اسلامی به دست نیاوردیم، گفت: کارهای بزرگی انجام شده اما راضی کننده نیست، آنچه ما به دنبال آن هستیم، عدالت حداکثری است.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد نبی موسوی‌فرد، امروز ۳۰ مهر در خطبه‌های نماز جمعه اهواز، اظهار کرد: یکی از مصادیق تقوی، اجرای عدالت اجتماعی است و یکی از اهداف انقلاب اسلامی، تحقق عدالت اجتماعی است. حکومت دینی بستر شکل گیری عدالت است. باید شکل گیری عدالت را در ساختار مردم سالاری دینی فهم کنیم.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به آیه « لبقوم الناس»، عنوان کرد: ارسال رسل و انزال کتب برای این است که انسان ها عدالت را محقق کنند. اجرای عدالت دستوری نیست. حتی در ۱۰ سال حکومت پیامبر اسلام(ص) و حکومت امیر المومنین(ع) به این مهم دست پیدا نکردند. گرچه رفتاهای آنها در دوران حکومت خود سراسر اجرای عدالت است، اما این هدف «لبقوم» که مردم، خود عدالت را اجرا کنند حتی اگر ناظری در میان نباشد، کاملا به دست نیامد.

امام جمعه اهواز با اشاره به این سخن رهبر انقلاب که در این چهل و دو سال انقلاب، نمره قابل قبولی در اجرای عدالت اسلامی به دست نیاوردیم، گفت: کارهای بزرگی انجام شده، اما راضی کننده نیست، آنچه ما به دنبال آن هستیم، عدالت حداکثری است. این بیان رهبر انقلاب است. ما نتوانستیم عدالت اجتماعی را در کشور به طور کامل محقق کنیم، اما خیلی از راه اصلی فاصله نداشتیم.

وی  تصریح کرد: با نگاه عدالت محورانه، مردم ما با انقلاب اسلامی، بزرگترین حق یعنی تعیین سرنوشت خود را به دست آوردند و نظیری برای مردم سالاری دینی در جهان پیدا نمی‌کنید. دست طاغوت را برای همیشه از این کشور کوتاه کردند. در حالی ما باید به دنبال اجرای عدالت باشیم که همراه با رعایت خط قرمز نظام اسلامی باشیم. رهبر انقلاب فرمودند: مراقبت کنیم مطالبه گری منجر به تضعیف نظام نشود.

 حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد در خطبه دوم نماز جمعه ضمن تبریک فرارسیدن سالروز میلاد حضرت رسول اکرم(ص) و امام صادق(ع)، گفت: پیامبر اکرم(ص) جامع تمام کمالات و مقامات و فضایل انبیا هستند. میوه و ثمره حرکت تمام انبیا و اولیای الهی، نبوت نبی اکرم(ص) است. گام اول در حرکت انبیاء، ایجاد جامعه توحیدی است. توحید هم تأمین کننده هدف نهایی و هم بهترین و گویاترین شعار برای محیط و کارخانه انسان‌سازی است.

وی با بیان اینکه نفی طبقات اجتماعی از اصول رستاخیز اجتماعی انبیا است، تصریح کرد: جامعه‌ای که در آن یک نفر به دلیل ضعف نتواند حق خود را از گردنکشان بگیرد و از حق خود محروم بماند، چنین جامعه‌ای هنوز با جامعه توحیدی فاصله بسیار دارد. به فرموده امیرالمومنین(ع)، اگر انسان عادی برای استیفای حق خود به لکنت بیفتد، شما هنوز از عدالت اجتماعی فاصله دارید. در جامعه توحیدی نباید تفاوتی میان انسان‌های عادی و انسان‌های صاحب مکنت و جایگاه در استیفای حق وجو داشته باشد. باید تلاش شود در چنین مسیری قرار بگیریم.

امام جمعه اهواز در ادامه تصریح کرد: ما در سالهای اخیر شاهدیم کسانی که در این نظام خدایی می‌کردند، به برکت اقتدار نظام و دستگاه قضایی، فرزندان اینها را پشت میله‌های زندان قرار دادند. کم نبود افرادی که به اعدام محوکم شدند و برای سالیان متمادی پشت میله‌های زندان قرار گرفتند. این اجرای عدالت است. اما انتظار مردم، حداکثری است. انتظار مردم بعد از سه ماه است این است که مدیران میانی از میان جوانان انقلاب و افراد سالم اجتماع باشند. با توجه به هم افزایی به وجود آمده، مردم ما نمی‌توانند بپذیرند برخی زمین‌خوارهای کلان همچنان آزادانه به خصوص در استان ما عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه در هفته آینده مهمان رئیس دستگاه قضا است، عنوان کرد: این نکات به وی انتقال داده می‌شود. در جامعه‌ای که افراد ضعیف در صورت ارتکاب جرم، به سرعت دستگیر می‌شوند ـ و باید چنین باشد ـ همین زیر ساخت برای افراد متخلف صاحب اقتدار و مکنت هم موجود باشد و در آن تسریع شود.

موسوی فرد با اشاره به ساختن قصر ۲۰۰ میلیاری در یکی از شهرهای مرزی خوزستان، گفت: چنین کاری با وجود مردم ضعیف و فقیر در آن شهر انجام شده است. به تعبیر رهبر انقلاب، ما باید در عین عدالت خواهی مراقب خط قرمزها باشیم. باید مطالبه کنیم؛ اما مطالبه به حق. ما از دستگاه قضا می‌خواهیم مجموعه‌ای که با این مدیرعامل در این سال‌ها دست به غارت بیت المال زدند و اموال بیت المال را به یغما بردند و بیش از ۵۰۰ میلیارد درآمد سالیانه داشتند، مورد رسیدگی قرار دهد.

وی افزود: نباید مسئولیت، مصونیت بیاورد. اجرای عدالت برای همه باید یکسان باشد. مردم به دنبال این هستند و انقلاب اسلامی و در رأس آن مقام معظم رهبری به دنبال اجرای عدالت به این معنا هستند.

موسوی‌فرد ادامه داد: در دوره جدید مجلس اتفاقات خوبی در حال وقوع است. باید در طرح مصونیت بعضی از مسئولان را حذف کرد.

وی درباره حوزه بین الملل، با اشاره به اتفاقات اخیر در لبنان نیز گفت: این اتفاقات توطئه و فتنه‌ای است که به دست استکبار جهانی در حال اجرا است. برخی از این فتنه‌انگیزی‌ها در میان مردم برای ایجاد جنگ داخلی در لبنان است. سال‌های متمادی به دنبال فتنه انگیزی بودند که الحمدلله با تشکیلات حزب الله موفق نشدند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: طرح صیانت مجلس، بسیار عالی است. باید از همه ابزارهای مفید در زندگی بشر استفاده کنیم، منتها هیچ کشور و جامعه نخبگانی نسبت به گسترش ناهنجاریهای اجتماعی بی تفاوت نیست.

وی همچنین درباره طرح جهش مسکن، بیان کرد: ما در طرح مسکن مهر به دنبال این هستیم که افراد ضعیف صاحب مسکن شوند. انتظار ما این است که دولت به دنبال این باشد که افراد محروم جامعه به این مسکن راه پیدا کنند و صاحب خانه شوند. در خصوص قانون تسهیل صدور مجوز کسب و کار هم که جای تشکر از مجلس وجود دارد.

موسوی فرد در ادامه سخنان خود گفت: در آستانه بارندگی قرار داریم. خود را برای دفع آب های سطحی مهیا کنیم. لازم است به فاضلاب اهواز توجه شود. درباره مسأله اندیکا هم باید توجه کنیم. به فصل سرما نزدیک می‌شویم، نزدیک به ۱۲۰ روستای اندیکا دچار آسیب از ۱۰ درصد تا صد درصد شده‌اند. دولت وظیفه دارد کمک کند. ما نیز در حد توان کمک کنیم.

وی در پایان گفت: در هفته گذشته پیوند قلب در خوزستان  برای اولین بار با موفقیت انجام شد. این موفقیت را به جامعه پزشکی تبریک می‌گویم.

انتهای پیام