معاون انتخابات و تقسیمات کشوری اداره‌کل سیاسی استانداری خوزستان با اشاره به سهم اندک زنان خوزستانی در میان منتخبان شوراها گفت: در این دوره و دوره قبل در شهرهای پرجمعیت مانند اهواز، ماهشهر و بهبهان، هیچ کدام از کرسی‌های شوراها نصیب زنان نشد. شهناز داوودی در نشست معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده […]


معاون انتخابات و تقسیمات کشوری اداره‌کل سیاسی استانداری خوزستان با اشاره به سهم اندک زنان خوزستانی در میان منتخبان شوراها گفت: در این دوره و دوره قبل در شهرهای پرجمعیت مانند اهواز، ماهشهر و بهبهان، هیچ کدام از کرسی‌های شوراها نصیب زنان نشد.

شهناز داوودی در نشست معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با زنان فعال و کارآفرین خوزستان که چهارشنبه شب (۳۱ شهریورماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در این دوره از انتخابات، ثبت نام زنان در انتخابات شوراهای شهر و روستا نسبت به دوره پنجم افزایش داشت اما در میان منتخبان آمار خوبی نداشتیم و زنان در شوراهای شهر خوزستان از ۴۷۷ کرسی تنها ۱۹ کرسی را کسب کردند.
به گزارش ایسنا، وی افزود: خوزستان دارای ۲۹ شهرستان و ۸۷ شهر است که این شهرها شوراهای شهر را دارند. بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ روستا نیز در استان خوزستان داریم و در نزدیک به ۲ هزار روستا انتخابات شورا برگزار شد.
داوودی ادامه داد: در انتخابات شوراهای شهرهای کوچک‌تر و با جمعیت کمتر استان خوزستان مانند هفتکل و گتوند استقبال بیشتری از کاندیداهای زن شد اما در این دوره و دوره قبل در شهرهای پرجمعیت مانند اهواز، ماهشهر و بهبهان، هیچ کدام از کرسی‌های شوراها نصیب زنان نشد.
معاون امور انتخابات و تقسیمات کشوری اداره‌کل امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خوزستان با اشاره به پتانسل‌های خوزستان و تنوع فرهنگی و اقلیمی آن گفت: بوم‌گردی در اشتغال‌زایی بسیار اهمیت دارد اما خوزستان در بوم‌گردی فقیر است در حالی که ظرفیت‌های بسیاری دارد و دارای مناطق روستایی و گردشگری خوش آب و هوا است.
وی افزود: در حوزه صنایع دستی، دامداری و دامپروری نیز در شهرهای کوچک ظرفیت‌های خوبی وجود دارد. دختران جوان روستایی نیز با خوداتکایی و خوداستقلالی کسب و کارهای کوچک راه‌اندازی کرده‌اند.
داوودی بیان کرد: برندسازی، تجاری‌سازی و تسهیل‌گری انجام نمی‌شود و اگر در این زمینه فعال‌تر شویم، این کارآفرینان موفق‌تر می‌شوند.
وی گفت: ۸۷ شهرداری در سطح استان خوزستان داریم؛ بخش اعظمی از کار شهرداری‌ها می‌تواند در بخش فرهنگی و اجتماعی باشد و باید تفاهمنامه‌ای با شهرداری‌ها برای توسعه، ترویج و فرهنگ‌سازی در زمینه اجتماعی و همچنین اشتغال‌زایی منعقد شود.
انتهای پیام