عصر خوزستان: دزفول-ایرنا- همزمان با سراسر کشور عاشقان، دلسوختگان و جاماندگان اربعین حسینی از شهرهای اطراف و با پای پیاده وارد حرم دانیال نبی (ع) در شوش شدند. به گزارش ایرنا امروز مثل همه شهرهای این سرزمین دلها عاشق و بی قرار حسین و زینب و عباسند؛ از همین رو آنها که می توانستند با پای […]

عصر خوزستان:

حرم دانیال نبی (ع) شوش میزبان جاماندگان اربعین حسینی

دزفول-ایرنا- همزمان با سراسر کشور عاشقان، دلسوختگان و جاماندگان اربعین حسینی از شهرهای اطراف و با پای پیاده وارد حرم دانیال نبی (ع) در شوش شدند.

به گزارش ایرنا امروز مثل همه شهرهای این سرزمین دلها عاشق و بی قرار حسین و زینب و عباسند؛ از همین رو آنها که می توانستند با پای پیاده خود را به حرم حضرت دانیال نبی (ع) نزدیک و نزدیک تر کردند.

در روایات آمده است که هرکس توان زیارت قبر حضرت علی (ع) را ندارد، به زیارت حرم حضرت دانیال(ع) که برود همان ثواب را می برد.  
پیر و جوان و زن ومرد پس از اقامه نماز صبح با پای پیاده مسیر ۲۵ تا۳۰ کیلومتری شهرها و روستاهای شهرستان شوش و کرخه را تا حرم دانیال نبی (ع) طی کردند تا خود را در فضای معنوی کربلا حس و عزاداری کنند.

در طول مسیرباتوجه به محدویت ستاد کرونای شهرستان اما بسیاری از عاشقان خاندان عصمت و طهارت با برپایی موکب و ایستگاه های صلواتی از عزاداران پذیرایی کردند.
عوامل انتظامی و امدادی نیز در طول مسیر پیاده روی حضور داشتند تا امنیت عزاداران حسینی را تأمین کنند.

سال گذشته به دلیل شیوع کرونا این مراسم معنوی برگزار نشد و امسال نیز مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین با تدابیر لازم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به طور محدود از صبح امروز برگزار شد.
همچنین پیش از نماز ظهر در حرم حضرت دانیال نبی (ع)، توسط امام جمعه شوش مردم، مسوولان، خادمین و اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان شوش زیارت اربعین قرائت شد.

منبع: ایرنا