امام جمعه اهواز در خصوص مسائل اخیر مربوط به کشور آذربایجان گفت: حسن همجواری از اصول ثابت نظام جمهوری اسلامی ایران و مقابله با جریان‌های تکفیری و تروریستی نیز یک اصل ثابت است. حجت الاسلام و المسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه امروز (۲۳ مهرماه) با اشاره به مسائل منطقه‌ ای و بین […]


امام جمعه اهواز در خصوص مسائل اخیر مربوط به کشور آذربایجان گفت: حسن همجواری از اصول ثابت نظام جمهوری اسلامی ایران و مقابله با جریان‌های تکفیری و تروریستی نیز یک اصل ثابت است.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه امروز (۲۳ مهرماه) با اشاره به مسائل منطقه‌ ای و بین الملل، در خصوص انتخابات عراق اظهار کرد: با توجه به اینکه سرنوشت نظام مقدس اسلامی با کشورهای منطقه به ویژه کشورهای مقاومت پیوند خورده است، طبیعتا مساله انتخابات عراق برای ما بسیار مهم است همان گونه که در سوریه بسیار مهم بود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: نگاه راهبرد نظام، بر مردم و تصمیم متمرکز است بنابراین جریان‌های سیاسی و قومیتی طرف نظام مقدس اسلامی نیست و بهترین اقدام این نظام متحدسازی جریانات و گروه‌های مختلف شیعی است تا در کنار هم قرار بگیرند و به اهداف عالیه خود برسند؛ امیدواریم محصول و نتیجه انتخابات عراق به نفع مردم مظلوم این کشور رقم بخورد.

موسوی‌فرد گفت: مساله بعدی، در خصوص اوضاع افغانستان است؛ با تمام وجود شهدای حادثه نماز جمعه خان‌آباد افغانستان را تکریم می‌کنیم و با تمام وجود لعن و نفرین بر عاملان این انفجار می‌فرستیم.

امام جمعه اهواز بیان کرد: آمریکا پس از ۲۰ سال، با شکست از عراق بیرون رانده شد. آمریکا تلاش می‌کند از طریق داعش به عنوان اهرم فشار بر مردم افغانستان، به اهداف خود برسد و خواسته‌های خود را به آن‌ها تحمیل کند.

وی در خصوص مساله کشور آذربایجان نیز گفت: حسن همجواری از اصول ثابت نظام جمهوری اسلامی ایران و مقابله با جریان‌های تکفیری و تروریستی نیز یک اصل ثابت است.

موسوی‌فرد افزود: خاک کشور ما نباید بستر سوءاستفاده دشمنان علیه همسایگان قرار بگیرد که این موضوع از راهبردهای این نظام است. 

وی در خصوص مساله خشکسالی و تاثیر دعا خواندن در این زمینه بیان کرد: از این هفته در تمام نمازهای جمعه باید دعای طلب باران بخوانیم و عاجزانه از خداوند طلب باران رحمت الهی کنیم؛ این کار می‌تواند گره‌گشا باشد زیرا مساله خشکسالی دست ما نیست. بخش زیادی از آب پشت سدهای استان خوزستان آب مرده کف سدها است.

امام جمعه اهواز با اشاره به مشکلات ناشی از بارندگی و آبگرفتگی نیز گفت: در آستانه بارندگی و بالازدگی فاضلاب هستیم که مسئولان باید خود را برای لایروبی آماده کنند تا با مسائلی که در سال‌های گذشته رخ داد مواجه نشویم.

وی با اشاره به زلزله اندیکا، بیان کرد: تسریع در بازسازی و تعمیر منازل محروم اندیکا باید در دستورکار قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان افزود: رسانه‌های دلسوز به ویژه رسانه ملی و گروه‌های جهادی نباید اجازه دهند مساله اندیکا فراموش شود.

موسوی‌فرد بیان کرد: بالغ بر ۱۲۰ روستا از ۱۰ تا ۱۰۰ درصد دچار آسیب شده‌اند. از مردم می‌خواهیم در حد توان خود به این زلزله‌زدگان کمک کنند. یک وجه از وقوع اتفاقاتی مانند زلزله، آزمون الهی است که نباید از کنار این مسائل، بی تفاوت عبور کنیم.

وی با تاکید بر لزوم ادامه حداکثری واکسیناسیون کرونا، گفت: در تمام بیماری‌های واگیر راهی جز واکسیناسیون وجود نداشته است بنابراین این باید واکسیناسیون با حضور حداکثری مردم ادامه یابد. 

نماینده ولی فقیه در خوزستان در خصوص نحوه انتصاب مدیران جدید استانی نیز تصریح کرد: انتصاب و گزینش مدیران استانی باید بر اساس سه شاخصه تعهد، تخصص و سابقه مفید و موثر باشد و شایسته‌گزینی و پرهیز از قومیت‌گرایی و زبان‌گرایی در این خصوص، مساله مهمی است.

وی با اشاره به موفقیت تیم ملی کشتی در مسابقات جهانی گفت: قهرمانی تیم سرافرار کشتی فرنگی و آزاد ایران اسلامی را به مردم تبریک می‌گویم؛ این موفقیت با تلاش در بازه زمانی کوتاه حاصل شده است. انتشار تصاویری از نماز اول وقت این عزیزان نیز نکته بسیار مهمی است.

موسوی‌فرد با تبریک هفته نیروی انتظامی بیان کرد: از خداوند می‌خواهم به این نیروی بزرگوار برای ایجاد امنیت بیشتر و موفقیت در صحنه‌های بیشتر توفیقات عنایت بفرماید.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف عالیه ظهور و حکومت جهانی امام عصر(عج) عدالت است، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اجرای عدالت در نظام مقدس اسلامی فرموده است که در اجرای عدالت نمره مطلوبی به دست نیاورده‌ایم. در جای دیگری نیز معظم‌له می‌فرماید در موضوع عدالت وضعیت خوبی نداریم و مطلقا راضی‌کننده نیست. بنابراین آیا راهی که آمده‌ایم خطا است که نتوانسته‌ایم به مطلوب خود در عدالت برسیم؟ آیا دچار در جا زدن و توقف شده‌ایم؟ 

امام جمعه اهواز افزود: مقام معظم رهبری می‌فرماید اجرای عدالت، غائی‌ترین و نهایی‌ترین هدف حکومت اسلامی است و سپس مجددا می‌فرماید اجرای عدالت، یک هدف میانی است و عبودیت و مقام بندگی، هدف نهایی است. بنابراین اجرای عدالت هدف میانی است و دین برای تحقق عبودیت و مقام بندگی در حیات فردی و اجتماعی، هدف خود را اقامه عدالت قرار داده است.

موسوی‌فرد با بیان اینکه عدالت یکی از اهداف عالیه انقلاب اسلامی است، گفت: حکومت اسلامی و دینی بستر شکل‌گیری عدالت است که تحقق آن، دستوری و پروژه‌ای نیست. اگر قرار بود این مقوله با دست پر قدرت انبیا اتفاق بیفتد باید در زمان پیامبر(ص) یا امام علی(ع) که مجسمه عدالت بودند، اتفاق می‌افتاد.

وی بیان کرد: سال ۵۷ انقلاب ظاهری اتفاق افتاد اما آیا توانستیم انقلاب درونی را نیز رقم بزنیم؟ با عدالت انفسی می‌توان به عدالت آفاقی راه پیدا کرد و در صورت محقق شدن عدالت باطنی می توان به عدالت ظاهری رسید.

انتهای پیام