عصر خوزستان: اهواز- ایرنا- زنگ شکوفه ها و غنچه ها در استان خوزستان روز پنجشنبه به صورت نمادین در دبستان تزکیه کوی نفت اهواز با حضور معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده نواخته شد. به گزارش ایرنا مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان در این آیین در سخنانی با بیان اینکه آموزش امسال […]

عصر خوزستان:

زنگ شکوفه ها و غنچه ها در خوزستان نواخته شد

اهواز- ایرنا- زنگ شکوفه ها و غنچه ها در استان خوزستان روز پنجشنبه به صورت نمادین در دبستان تزکیه کوی نفت اهواز با حضور معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده نواخته شد.

به گزارش ایرنا مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان در این آیین در سخنانی با بیان اینکه آموزش امسال به دانش آموزان و سال تحصیلی به صورت حضوری و غیر حضوری برگزار خواهد شد. گفت: بر اساس مصوبه ستاد استانی کرونا بر رعایت پروتکل های بهداشتی در سال تحصیلی جدید در این استان تاکید شده است.
کوروش مودت با اشاره به اینکه حفظ سلامت دانش آموزان و معلم ها و رعایت عدالت آموزشی در اولویت است افزود: امسال آموزش به دانش آموزان در چهار بستر آموزش از طریق شبکه شاد، تلوزیون ، فضای مجازی و حضوری خواهد بود.
وی ادامه داد: طبق دستور ریاست جمهوری امسال فرآیند آموزش در مدارس نباید به صورت غیر حضوری طولانی شود.
مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان افزود: دوری از فضای مدرسه و آموزش مشکلات روحی ، روانی و جسمی را برای دانش آموزان موجب خواهد داشت و در آینده آسیب های اجتماعی را به دنبال دارد.
وی گفت: آموزش امسال در مناطق روستایی و عشایری به صورت حضوری است ، خوشبختانه رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مدارس استان خوزستان نهادینه شده است.

مودت افزود: در مناطق روستایی و عشایری خوزستان مدارس با جمعیت زیر ۲۹ نفر در ۲ نوبت دایر خواهند بود  و در مناطق شهری حضور دانش آموزان در مدارس نوبت بندی می شود.

زنگ شکوفه ها و غنچه ها در خوزستان نواخته شد
مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان اظهار داشت: با پوشش کامل  واکسیناسیون دانش آموزان، مدارس با جمعیت بالای ۳۰۰ نفر با نوبت بندی حضوری خواهند شد.
وی گفت: امسال با بیش از یک‌میلیون دانش آموز و بیش از ۶۴ هزار نفر نیروی فرهنگی که ۵۴ درصد از آن ها را بانوان تشکیل می دهندسال تحصیلی در استان خوزستان آغاز شد.

جمعیت دانش آموزی پایه اول در خوزستان۱۱۴ هزار نفر و نوآموزان ۳۲ هزار نفر است.

منبع: ایرنا