مشاور رئیس سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان در امور بانوان و خانواده از اجرای طرح تشخیص زودهنگام و غربالگری سرطان پستان برای بانوان این سازمان خبر داد. معصومه تهرانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سرطان پستان شایع‌ترین سرطان در میان بانوان استان خوزستان است. تشخیص زودهنگام این بیماری می‌تواند نقش مهمی در موفقیت درمان و […]


مشاور رئیس سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان در امور بانوان و خانواده از اجرای طرح تشخیص زودهنگام و غربالگری سرطان پستان برای بانوان این سازمان خبر داد.

معصومه تهرانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سرطان پستان شایع‌ترین سرطان در میان بانوان استان خوزستان است. تشخیص زودهنگام این بیماری می‌تواند نقش مهمی در موفقیت درمان و بهبود کیفیت زندگی و کاهش هزینه‌های درمان این بیماران داشته باشد.
وی افزود: با وجود اینکه سرطان پستان علائمی دارد اما اکثر افراد نسبت به برخی از این علائم بی توجه بوده و علائم خطر را نادیده می‌گیرند. لذا با اجرای غربالگری و شناخت علائم هشداردهنده سرطان پستان و مراجعه به موقع می‌توان ضایعات پیش سرطانی را قبل از تبدیل شدن به سرطان، زودتر تشخیص داد.
تهرانی گفت: همزمان با فرا رسیدن اکتبر ماه جهانی آگاهی‌بخشی در مورد سرطان پستان و نیز “پویش ملی پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان پستان” که همزمان با فرا رسیدن اکتبر (۹ مهرماه تا ۹ آبان‌ماه) در سراسر کشور برگزار می‌شود، امور بانوان و خانواده و معاونت پژوهشی سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان طرح تشخیص زودهنگام و غربالگری سرطان پستان در بانوان این سازمان را از ۲۴ مهرماه با هدف ارتقای آگاهی بانوان سازمان در رابطه با سرطان پستان و تشخیص زودهنگام این بیماری آغاز کرده است.  
وی افزود: در این طرح تمام بانوان ۴۰ سال و بالاتر به منظور گرفتن شرح حال و انجام ماموگرافی به مرکز خدمات تخصصی پزشکی جهاد دانشگاهی و بانوان با سن کمتر از ۴۰ سال نیز به منظور گرفتن شرح حال و معاینه بالینی پستان به مرکز جراحی محدود و درمان ناباروری جهاد دانشگاهی خوزستان مراجعه می‌کنند. ضمن اجرای طرح، چنانچه بانوان کمتر از ۴۰ سال دارای شرح حال یا معاینه بالینی غیرطبیعی باشند، بر اساس اینکه در محدوده سنی ۳۹-۳۵ سال و یا زیر ۳۵ سال باشند، به ماموگرافی و یا سونوگرافی ارجاع داده می‌شوند.
انتهای پیام