شهردار اهواز گفت: قطعا مدیران پاسخگو و مسئولیت‌پذیر، مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند و افراد بی نشاط و ناکارآمد جایگاهی در شهرداری اهواز نخواهند داشت. رضا امینی  در آیین تودیع و معارفه شهردار اهواز که امروز (۱۲ مهرماه) برگزار شد، اظهار کرد: حیات به عنوان برترین موهبت الهی، به معنای دانایی توام با توانایی است […]


شهردار اهواز گفت: قطعا مدیران پاسخگو و مسئولیت‌پذیر، مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند و افراد بی نشاط و ناکارآمد جایگاهی در شهرداری اهواز نخواهند داشت.

رضا امینی  در آیین تودیع و معارفه شهردار اهواز که امروز (۱۲ مهرماه) برگزار شد، اظهار کرد: حیات به عنوان برترین موهبت الهی، به معنای دانایی توام با توانایی است و جامع حیات دنیوی و اخروی است لذا فراخوان تکوینی و تشریعی به سوی دارالسلام، یک فراخوان جامع و پویا است. امام علی(ع) فرمودند ای مردم دنیا سرای گذر است و آخرت جای ماندن؛ پس، از این گذرگاه برای قرارگاه‌تان توشه بگیرید و تا در دنیا هستید به عبادت خدا و خدمت خلق بپردازید که در آخرت کامروا شوید.  

به گزارش ایسنا، وی افزود: تحقق دارالسلام نسبی در حیات دنیوی، در گرو عمل صالح است. احیای حیات طبیعی انسان به حیات طیبه الهی، منوط به تحقق عمل صالح در تمام ابعاد حیات بشر است. حقیقت باطنی دارالسلام دنیا باید معطوف به سلامت و پاکی باشد. شهری که بنا است ظرف تحقق دارالسلام باشد چه به لحاظ مدیریت و تعامل آحاد آن و چه از نظر دیگر اجزای آن یعنی سیاست، فرهنگ، محیط زیست، نظام اداری، تجاری و درمانی باید معطوف به سلامت باشد.

شهردار اهواز بیان کرد: موفقیت در کسب ثروت و تفاخر در مادیات صرف، موجب شتاب جامعه به سوی قهقرا است. پیشرفت در علم، اخلاق و عدالت و رفاه عمومی و عزت و اعتبار بین‌المللی، پیشرفت و استقلال سیاسی و تقرب به خداوند به مثابه اجزای تشکیل‌دهنده پیشرفت در منطق اسلامی است که هدف نهایی انقلاب ما نیز بوده است.

وی افزود: در دارالسلام امن اسلامی، ملاک و معیار تعامل افراد در حیطه رابطه فردی، خانوادگی و اداری و حتی بین‌المللی مبتنی بر حب الهی است و نه اهداف شخصی و گروهی. در چنین دارالسلامی، شاخص عزل و نصب‌ها و گزینش ها بر اساس حق است زیرا حب خدا و دشمنان خدا قابل جمع نیستند.

امینی گفت: زیباسازی صورت دارالسلام از رهگذر زیبایی هنری هماهنگ با زیبایی طبیعی و در پیوند با آن به عنوان آیات آفاقی، محل و فرصتی برای تدبر انسان است. ثمره زیباسازی، افزون بر هویت‌بخشی، بهجت و سروری معنوی است. رسیدن به تمدن نوظهور اسلامی نیز مستلزم تحقق دارالسلام و حیات طیبه است؛ تمدنی متناسب با نیازها و ظرفیت‌های امروز بشری است.

وی تصریح کرد: نگاهی گذرا به اندیشه بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبری نشان می‌دهد که هدف از رسیدن به تمدن اسلامی، رساندن بشر به حیات طیبه است. امید است همه آحاد مردم، مدیران و مسئولین در دارالسلام شهادت اهواز، در راه تحقق این دارالسلام و تمدن نوظهور اسلامی گام برداریم.

شهردار اهواز افزود: امیدواریم با حمایت مردم شریف اهواز، هماهنگی همه دلسوزان، اصحاب رسانه، علما و مسئولین، سعی و تلاش خود را در افزایش وحدت در شهر و با حضور تمام وقت و فعالیت شبانه‌روزی در مسیر خدمت به شهر اهواز حرکت کنیم و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نخواهم کرد.

وی گفت: امید است با هم‌افزایی و انسجام و به دور از حاشیه‌ها، در مسیر تحولات بنیادین و رفع مشکلات متعدد و عمیق شهر اهواز، به پیشرفت و آبادانی آن دست پیدا کنیم. اگر عزیزانی اراده بر همراهی با مدیریت شهر نداشته و ندارند، به اراده آن‌ها احترام گذاشته و تقاضا می‌کنم به احترام قانون، با مدیریت شهری همراهی کنند تا شهری پر افتخار مانند اهواز را به مرکز گردشگری و قله‌های رفیع آبادانی و شهری زیست‌پذیر و زیبا تبدیل کنیم.

امینی تاکید کرد: بازگشت اقتدار به مدیریت شهری با تعامل بین بخشی و برقراری عدالت و مخصوصا رسیدگی به محلات محروم در راس آن‌ها تلاش برای رفع حداکثری معضلات روان‌آب‌ها و هماهنگی صددرصدی با ادارات، از مهمترین اولویت‌های مدیریت شهری خواهد بود.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های خود افزود: دعوت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با تعهد بر حفظ حقوق آنان و رعایت قوانین، یکی از مهمترین راهبردهای این دوره از مدیریت شهری است.

شهردار اهواز گفت: وصول مطالبات شهرداری و مطالبه حقوق اهواز از بخش‌های مختلف حاکمیت از جمله ضرورت‌های شهرداری اهواز است و استفاده از نیروهای متعهد، پاکدست، متخصص و باانگیزه قطعا راهبردی استراتژیکی است.

وی با بیان اینکه خط قرمز این مدیریت مبارزه با فساد از هر نوعی، رخوت، بی انگیزگی و هدررفت منابع و سرمایه‌های انسانی و مادی است، افزود: ساماندهی نظام اداری شهرداری و حمایت جدی از کارکنان خدوم و پاکدستی که به شهر حس تعلق دارند، از اولویت های مهم این مدیریت است.

امینی تصریح کرد: قطعا مدیران پاسخگو و مسئولیت‌پذیر، مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند و افراد بی نشاط و ناکارآمد جایگاهی در شهرداری اهواز نخواهند داشت.

وی گفت: رسیدن به شهری نظیف و منظم، با تکریم مردم و حفظ حرمت مراجعین و برقراری امنیت محقق می‌شود و هیچ عذری در این خصوص پذیرفته نخواهد بود.

انتهای پیام