نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در دیدار با فرماندهان انتظامی و مرزبانی گفت: نیروی انتظامی و مرزبانی جسم و جان خود را در معرض خطر قرار می‌دهند تا امنیت و آرامش مردم سالم بماند. آیت‌الله محسن حیدری در دیدار با فرماندهان و مسئولان انتظامی و مرزبانی استان خوزستان با تبریک هفته نیروی انتظامی و […]


نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در دیدار با فرماندهان انتظامی و مرزبانی گفت: نیروی انتظامی و مرزبانی جسم و جان خود را در معرض خطر قرار می‌دهند تا امنیت و آرامش مردم سالم بماند.

آیت‌الله محسن حیدری در دیدار با فرماندهان و مسئولان انتظامی و مرزبانی استان خوزستان با تبریک هفته نیروی انتظامی و تقارن این هفته با اول ماه ربیع الاول، به آیه‌ای از قرآن کریم در خصوص “لیله المبیت” اشاره و اظهار کرد: در شب اول ربیع الاول که وحی به قلب پیامبر نازل شد که باید به مدینه هجرت کند پیامبر اکرم(ص) دنبال حضرت علی(ع) فرستاد و این مطلب را با او در میان گذاشت. امام علی(ع) سجده شکر به جا آورد و در بستر پیغمبر خوابید. با اینکه می‌دانست که ۴۰ مرد جنگی تعیین شده‌اند که پیغمبر را به قتل برسانند، خودش را برای شهادت آماده کرده بود. او امنیت، سلامت و جانش را در معرض خطر قرار داد تا جان پیغمبر سالم بماند.
به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، وی افزود: به مناسبت ایثار و فداکاری امام علی(ع) آیه “وَمِنَ النَّاسِ مَن یَشْرِی نَفْسَهُ ابْتِغَاء مَرْضَاتِ اللّهِ وَاللّهُ رَؤُوفٌ بِالْعِبَاد” نازل شده ولی مفهوم آن است همه کسانی که حاضر می‌شوند در راه خدا ایثار و فداکاری همانند مجاهدان در راه خدا و شهدای دفاع مقدس و حریم امنیت هستند.
نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: ما به نیروی انتظامی و مرزبانی باید با این دید نگاه کنیم که قدم در راه امیرالمومنین(ع) گذاشتند و با تمام وجود جان و جسم خود را در معرض خطر گذاشتند تا امنیت مردم سالم بماند.
آیت‌الله حیدری تصریح کرد: مردم شریف ما قدردان این فداکاری‌ها هستند و می‌دانند که نیروی انتظامی و مرزبانی چه تلاش‌هایی برای تامین نظم و امنیت می‌کنند.
وی با بیان اینکه مدافعان حریم امنیت ارزشمند و عزیز هستند، گفت: هفته ناجا فرصت خوبی است که رسانه ملی و شبکه‌های اجتماعی کار کنند و مقداری از حق عظیم این نیروهای مخلص و فداکار ادا شود و ما هم وظیفه داریم در هر کجا که باشیم از هر تریبونی که به دست ما برسد باید استفاده کنیم.
نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه به تنش آبی استان خوزستان اشاره کرد و افزود: دشمن به دنبال ضربه زدن به امنیت مردم و نظام بود که نیروی انتظامی فداکاری و خویشتن‌داری کردند و شهدایی را تقدیم کردند که این شهدا سند افتخار برای ما و ناجا است.
در ادامه سردار سید محمد صالحی فرمانده انتظامی خوزستان نیز اظهار کرد: ۱۳ مهرماه آغاز هفته نیروی انتظامی بود ولی به واسطه اینکه با دهه سوم ماه صفر تقارن پیدا کرده بود، فرمانده ناجا از محضر حضرت آقا اذن گرفتند و آن را به روز شنبه ۱۷ مهرماه با شعار “پلیس هوشمند، امنیت پایدار” موکول کردند. ان‌شاءالله هفته نیروی انتظامی تا روز جمعه تداوم خواهد داشت و برای هر روز برنامه‌های خاصی پیش‌بینی شده است.
وی گفت: در راهپیمایی اربعین حسینی همکاران ما با ایثار، فداکاری و جان‌فشانی‌هایی که داشتند علی‌رغم عدم وجود هرگونه زیرساختی و تنها به عشق اباعبدالله الحسین(ع) به زائران خدمت می‌کردند. در این ایام تعدادی از مردم و هم‌استانی‌ها در پایانه مرزی شلمچه تجمع کردند. با مذاکراتی که صورت گرفت سفر تعداد محدودی از این عزیزان را تسهیل کردیم تا بتوانند در همایش اربعین که نماد انسجام و وحدت و اقتدار شیعه بود، شرکت کنند.
فرمانده انتظامی خوزستان افزود: سعی شده است نیروی انتظامی در تمامی عرصه‌ها پیشرو باشد لذا در اربعین حسینی و از روز اول، موکب ناجا در مرز شلمچه برپا شد و خدمات‌دهی به زوار از همان روزهای اولیه آغاز شد.
وی در ادامه به عملکرد فرماندهی انتظامی خوزستان در شش ماه اول سال جاری اشاره کرد و گفت: در حوزه مواد مخدر ۷ تُن و ۶۱۴ کیلو در سطح استان خوزستان کشف شده و در بحث سلاح و مهمات و تیراندازی که مطالبه مردم است، اقدامات سلبی و ایجابی خوبی اجرا شده که ان‌شاءالله تلاش داریم با کمک مردم و تمام نهادها دولتی و غیر دولتی تیراندازی‌های غیر مجاز در نزاع‌ها و مراسمات عروسی و عزا خاتمه داده شود.
سردار صالحی اضافه کرد: در اقدامات سلبی ماموران پلیس در مبارزه با قاچاقچیان سلاح و مهمات در سلاح جنگی ۴۸ درصد افزایش کشف، ۲۴ باند منهدم و ۶۰ قاچاقچی عمده سلاح مهمات دستگیر شدند.
انتهای پیام