معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان این که پوشش واکسیناسیون زنان باردار و کودکان ۱۲ تا ۱۸ سال استان خوزستان مناسب نیست، گفت: اگر بخواهیم از وقوع موج بعدی که احتمالا در آبان‌ماه رخ می‌دهد جلوگیری کنیم باید پوشش کامل واکسیناسیون به حدود ۸۵ درصد برسد. دکتر سید محمد علوی اظهار […]


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان این که پوشش واکسیناسیون زنان باردار و کودکان ۱۲ تا ۱۸ سال استان خوزستان مناسب نیست، گفت: اگر بخواهیم از وقوع موج بعدی که احتمالا در آبان‌ماه رخ می‌دهد جلوگیری کنیم باید پوشش کامل واکسیناسیون به حدود ۸۵ درصد برسد.

دکتر سید محمد علوی اظهار کرد: واکسیناسیون در استان خوزستان با سرعت خوبی در حال انجام است. تاکنون ۴۵ درصد جمعیت خوزستان حداقل یک دوز واکسن را دریافت کرده‌اند اما در صورتی که بخواهیم جمعیت هدف را در نظر بگیریم، ۶۲ درصد جمعیت هدف تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفته‌اند.
به گزارش ایسنا، وی افزود: بدین ترتیب تاکنون ۶۷ درصد جمعیت شهری و ۴۵ درصد جمعیت روستایی خوزستان واکسن دریافت کرده‌اند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: اگر بخواهیم از وقوع موج بعدی که احتمالا در آبان‌ماه رخ می‌دهد جلوگیری کنیم باید پوشش کامل واکسیناسیون به حدود ۸۵ درصد برسد، یعنی ۸۵ درصد جمعیت دو دوز واکسن را دریافت کرده باشند.
علوی با بیان این که مجبور هستیم واکسیناسیون را با سرعت بیشتری در خوزستان انجام دهیم، افزود: در برخی مناطق استان خوزستان مردم از واکسن استقبال خوبی نمی‌کنند.
وی بیان کرد: در حال حاضر پوشش واکسیناسیون در برخی شهرها مانند دهدز، بهبهان و شرق اهواز به ۸۰ درصد رسیده است اما در برخی شهرها مانند شادگان، خرمشهر، آبادان و حمیدیه پوشش پایین است و باید مردم این مناطق واکسینه شوند.
رئیس مرکز بهداشت خوزستان که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: پوشش واکسیناسیون زنان باردار و کودکان ۱۲ تا ۱۸ سال استان خوزستان نیز مناسب نیست. انتظار می‌رود این گروه سنی و همه زنان باردار پس از ۱۲ هفتگی بارداری، دریافت واکسن دریافت کنند.
انتهای پیام