مخبر کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای شهر اهواز در خصوص وضعیت پروژه متروی اهواز و مطالبات شرکت کیسون گفت: در پی اعلام خاتمه پیمان شرکت کیسون، این شرکت ادعای مطالباتی کرده و مسائل جدید حقوقی ایجاد شده است. عادل شیشه‌گری در نشست خبری که امروز (۱۳ آبان‌ماه) در شورای شهر اهواز برگزار شد، اظهار […]


مخبر کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای شهر اهواز در خصوص وضعیت پروژه متروی اهواز و مطالبات شرکت کیسون گفت: در پی اعلام خاتمه پیمان شرکت کیسون، این شرکت ادعای مطالباتی کرده و مسائل جدید حقوقی ایجاد شده است.

عادل شیشه‌گری در نشست خبری که امروز (۱۳ آبان‌ماه) در شورای شهر اهواز برگزار شد، اظهار کرد: از بدو آغاز به کار شورای ششم، مساله شهرفروشی برای اعضای شورای شهر بسیار اهمیت داشت. در خصوص مسائل شهر و سرانه‌های در حال اشغال و تغییر کاربری ورود کردیم و در حال جلوگیری از انجام این کارها هستیم و اخیرا نیز در منطقه ۶ در خصوص تخریب یک ساختمان دو طبقه در حال ساخت اقدام کرده‌ایم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: از سوی دیگر، در دیگر نقاط شهر نیز بدون مجوز تراکم‌های بیش از ظرفیت داده شده بود که در این خصوص بررسی‌ها و اقدامات در حال انجام است.

مخبر کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای شهر اهواز با تاکید بر لزوم جلوگیری از شهرفروشی در اهواز گفت: درآمد شهرداری باید از راه‌های دیگر به جز شهرفروشی تامین شود.

شیشه‌گری بیان کرد: در راستای شفافیت و حفظ محیط زیست، سامانه جامع معاملات راه‌اندازی می‌شود تا همه مناقصات و مزایدات در کل کشور قابل رویت باشد. در راستای شفافیت مالی نیز اقداماتی برای پرداخت الکترونیکی هزینه جابه‌جایی با اتوبوس‌های سطح شهر در حال انجام است.

وی در خصوص وضعیت پروژه متروی اهواز و مطالبات شرکت کیسون افزود: در پی اعلام خاتمه پیمان شرکت کیسون، این شرکت ادعای مطالباتی کرده و مسائل جدید حقوقی ایجاد شده است. این موضوع، با توان سیستم شهرداری قابل جمع‌بندی نیست؛ در این راستا کمیسیونی تشکیل شده است تا از نظرات وکلایی که در قراردادهای بین‌المللی کار کرده‌اند، استفاده کنیم تا این موضوع به صورت قانونی و به بهترین نحو پیگیری شود.

مخبر کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای شهر اهواز در خصوص وضعیت نیروهای شرکت کیسون نیز گفت: نیروها اعتراضاتی داشتند که از باب همکاری، بخش از مطالبات آن‌ها پرداخت شد اما عملا باید پیمانکار وضعیت نیروی انسانی خود را تعییین تکلیف کند.

شیشه‌گری افزود: پس از اعلام خاتمه پیمان شرکت کیسون، قرار بود شرکت دیگری جایگزین شود اما کیسون هنوز کارگاه‌ها را تخلیه نکرده است و این کار عملیاتی نیست. پس از حل مسائل حقوقی این مساله، می‌توان مشخص کرد که کار توسط کیسون یا شرکت جایگزین ادامه پیدا کند.

انتهای پیام