به رئیس جمهور گفتم فراتر از مساله زلزله به مشکلات اندیکا نگاه کنید
به رئیس جمهور گفتم فراتر از مساله زلزله به مشکلات اندیکا نگاه کنید

امام جمعه اندیکا به مشکلات این شهرستان اشاره کرد و با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته از تصویب این درخواست‌ها توسط دولت خبر داد و گفت: معاون اول رئیس جمهور در جلسه‌ای همه این درخواست‌ها را با حضور وزرای مربوطه تصویب و برای اجرا به آن‌ها ابلاغ کرد.

امام جمعه اندیکا به مشکلات این شهرستان اشاره کرد و با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته از تصویب این درخواست‌ها توسط دولت خبر داد و گفت: معاون اول رئیس جمهور در جلسه‌ای همه این درخواست‌ها را با حضور وزرای مربوطه تصویب و برای اجرا به آن‌ها ابلاغ کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید اکبر موسوی در گفت و گو با ایسنا درباره وقایع ۱۰ روز گذشته در شهرستان اندیکا، اظهارکرد: در ۱۰ روز گذشته، آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور محترم و آقای مخبر معاون اول وی، وزیر کشور، مدیرعامل بنیاد مستضعفان و مدعامل بنیاد علوی در شهرستان اندیکا حضور پیدا کردند. حضور آیت‌الله رئیسی در شهرستان برکات فراوانی داشت. مردم خوشحال شدند و ناراحتی‌ها و نگرانی‌های خود را از یاد بردند و دیدند که بدون تکلف و سختی می‌توانند با رئیس جمهور صحبت کنند؛ در جمع‌شان نشسته است، لباس‌هایش خاکی شده است و به حرف مردم گوش می‌دهد.

وی از ابراز علاقه مردم به رهبری، انقلاب اسلامی و رئیس جمهور در سفر آیت‌الله رئیسی به شهرستان اندیکا سخن گفت و افزود: یکی از برکات این سفر، کمتر شدن فاصله مردم و مسئولان کشوری بود. آیت‌الله رئیسی هم به مردم ابراز محبت می‌کرد و گفت، هیچ شبی نبوده است مگر این‌که من به یاد مردم اندیکا بودم.

امام جمعه اندیکا به سخنان بی‌پرده خود در دفاع از مردم منطقه در حضور رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: شاید مسئولان استان و شهرستان از بازگو کردن این مشکلات برای مسئولان بالاتر معذوراتی داشتند که بنده این نکات را در حضور رئیس جمهور اعلام کردم.

وی درباره مشکلاتی که به رئیس جمهور گفته است، اظهارکرد: به رئیس جمهور گفتم فراتر از مساله زلزله به مشکلات شهرستان اندیکا نگاه کنید؛ محرومیت‌های این شهرستان زیرساختی و تاریخی است و اندیکا بیمارستان، سونوگرافی، رادیولوژی، دیالیز و آزمایشگاه ندارد. این شهرستان چهارصد کیلومتر راه خاکی دارد. به رئیس جمهور گفتیم که اگر این زلزله تلفات نداشت، به خاطر کمبود امکانات و بیمارستان هر سال تلفات جانی داریم؛ راه‌های ما خاکی و خطرناک است و با وجود عبور صد کیلومتر رودخانه کارون از شهرستان اندیکا، آب شرب این شهرستان مشکل دارد. با وجود نزدیک چهل هزار هکتار اراضی مرغوب و حاصل‌خیز در آب کشاورزی هم با مشکلاتی روبه‌رو هستیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی به انتقاداتش از چارت سازمانی و اداری شهرستان اندیکا در حضور رئیس جمهور اشاره کرد و افزود: این منطقه سردسیر گاز ندارد و در این شهرستان بانک وجود ندارد.

وی به دعوت آقای مخبر از فرماندار شهرستان و امام جمعه اندیکا اشاره کرد و گفت: این جلسه هفته گذشته با موضوع «بررسی مشکلات اندیکا» در تهران برگزار شد. در این جلسه که به ریاست آقای مخبر و حضور وزرای کشور، کشاورزی، نیرو، سرپرست آموزش و پرورش، معاون اجرایی رئیس جمهور، رئیس بحران کشور، بنیاد مستضعفان کشور، بنیاد علوی کشور، بنیاد مسکن کشور، بانک ملی کشور و نوسازی کشور برگزار شد، تمام نکاتی را که در جلسه‌ای با آیت‌الله رئیسی به اندیکا آمدند و حقیر مطرح کردم، به علاوه حمل و نقل عمومی و بحث‌های فرهنگی، اعلام و همگی آن‌ها مصوب شد.

امام جمعه اندیکا در بیان مصوبات جلسه مذکور، گفت: مصوبه‌ها، بیمارستان ۶۴ تخت خوابه قرار شد در دو فاز انجام شود؛ اعزام اکیپ سیار و مجهز به سونوگرافی، رادیولوژی و خدمات تخصصی، احداث بیست خانه بهداشت،

ساخت ۸۴ مدرسه، دو مدرسه شبانه‌روزی، تاسیس شعبه بانک ملی و بانک سینا، بررسی حق آبه کشاورزی و شرب و اصلاح شبکه فرسوده آبرسانی، توسعه گازرسانی در مرکز شهرستان و سایر نقاط اندیکا، تکمیل چارت اداری و سازمانی، راه‌اندازی حمل و نقل عمومی، تاکسیرانی، پرداخت معوقات شهرداری‌ها، تقویت فعالیت‌های فرهنگی از جمله تعمیرات و تجهیزات مساجد و سایر امکانات فرهنگی، توزیع دو هزار بسته غذایی، تأمین بیست هزار تن سیمان برای ساخت منازل آسیب‌دیده، تأمین ۱۵۰۰ بسته لوازم خانگی، احداث جاده روستای سرشط که صد درصد تخریب شده است، بازسازی و نوسازی سه هزار واحد مسکونی و دویست آغل، واگذاری ۳۵۰ پنل خورشیدی برای عشایر اندیکا، آب رسانی و برق‌رسانی به روستاهای بالای بیست خانوار، اختصاص ده دستگاه تانکر جهت آب رسانی به روستاهای اندیکا، تکمیل بیمارستان محلی چگارمان، شروع عملیات آب رسانی به ۴۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی، توزیع ۳۰ تن علوفه، ارائه تسهیلات کم بهره جهت ایجاد پنج هزار شغل، درباره راه‌ها هم به دلیل نبود وزیر راه در این جلسه مصوبه‌ای نداشتیم که قرار شد موضوع پیگیری شود.

وی شرایط امروز اندیکا را فرصتی برای تغییر شرایط به نفع مردم اندیکا عنوان کرد و ادامه داد: به این خاطر نهاد امام جمعه در این شرایط توانست کارامدی خود را بیش از گذشته نشان دهد و ما می‌توانیم کاری کنیم تا مردم این تغییر را حس و خدمات را لمس کنند.  به دلیل اینکه بنده جزو دستگاه اجرایی نیستم، ورود پیدا نمی‌کردم، کسی به بنده خرده نمی‌گرفت؛ اما ورود پیدا کردم و پا به پای مسئولان و جاهایی جلوتر از آن‌ها برای تبیین و تشریح مشکلات اصلی و اساسی و زیرساختی مردم این شهرستان صحبت کردیم. در این مسیر تا این‌جا به موفقیت‌های مهمی دست پیدا کرده‌ایم. رسیدگی به مشکلاتی که با وجود سرما با سختی انجام خواهد شد، زودتر شروع شود و مردم اندیکا بیش از این دچار سختی و مشکل نشوند.