تلاش مضاعف صنایع بزرگ نفتی خوزستان در انجام مسئولیت‌های اجتماعی
تلاش مضاعف صنایع بزرگ نفتی خوزستان در انجام مسئولیت‌های اجتماعی

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: شرکت‌های بزرگ صنعت نفت و گاز در استان نسبت به انجام حوزه مسئولیت‌پذیری اجتماعی خود تلاش مضاعفی داشته باشند.

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: شرکت‌های بزرگ صنعت نفت و گاز در استان نسبت به انجام حوزه مسئولیت‌پذیری اجتماعی خود تلاش مضاعفی داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی در دیدار با علیرضا دانشی مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب که شامگاه  ۲۴ آبان ماه در اهواز برگزار شد، بر ایفای نقش شرکت‌های بزرگ صنعت نفت و گاز در انجام مسئولیت پذیری اجتماعی تاکید و اظهار کرد: خوزستان دارای ذخایر عظیم نفتی و گازی است و صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در استان توسعه خوبی یافته است ولی در حوزه فعالیت‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی نقش کمرنگی داشته‌اند و لازم است این صنایع در انجام مسئولیت پذیری اجتماعی در رفع مشکلات، ایجاد اشتغال پایدار و محرومیت زدایی گام‌های مؤثری برای مردم این استان بردارند.

وی با بیان اینکه رعایت ایمنی و حفاظت از محیط زیست باید مورد توجه شرکت‌های نفتی و گازی باشد، افزود: حفاظت از محیط زیست و رعایت ایمنی برای صنایع نفتی، گازی و پتروشیمی یک امر اجتناب ناپذیر است و با توجه به اینکه اکثر لوله‌های گازی و نفتی در استان قدمت زیادی دارند و احتمال فرسودگی آن‌ها بالا است باید راهکارهای مناسب با برنامه‌ریزی دقیق و تدابیر لازم برای پیشگیری از ایجاد حوادث اتخاذ شود.

رئیس کل دادگستری خوزستان با بیان اینکه نقش صنایع نفت و گاز در رشد و توسعه اقتصادی بسیار مؤثر است، عنوان کرد: صنایع نفت و گاز نقش اساسی در رشد و توسعه اقتصادی کشور دارند و می‌توان با تبدیل آن‌ها به فرآورده‌ها و محصولات، نه تنها در تولید جهش ایجاد کرد بلکه این موضوع موجب ایجاد ارزش افزوده و افزایش اشتغال می‌شود و علاوه بر آن، این امر آسیب پذیری کشور را در زمان تحریم تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهد.
به گزارش ایسنا، در ادامه این دیدار علیرضا دانشی مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب بر گسترش تعامل و همکاری سازنده با دستگاه قضایی خوزستان تاکید کرد و گفت: در دولت جدید عزم جدی و راسخی جهت رفع تحریم‌های نفتی وجود دارد و تبدیل نفت خام به فرآورده و محصولات در اولویت برنامه‌ها است.

وی افزود: شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب قطعا در عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود اهتمام ویژه‌ای خواهد داشت.

  • منبع خبر : ایسنا