مدیرکل هواشناسی خوزستان از پیش‌بینی بارندگی کمتر از نرمال برای پاییز امسال در استان خوزستان خبر داد. محمد سبزه‌زاری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به پیش‌بینی‌ها درباره آغاز بارندگی‌ها در خوزستان، اظهار کرد: احتمالا در آبان‌ماه بارندگی کمی در اهواز داشته باشیم. وی افزود: سامانه‌های بارشی در حال وارد شدن به شمال شرق و […]


مدیرکل هواشناسی خوزستان از پیش‌بینی بارندگی کمتر از نرمال برای پاییز امسال در استان خوزستان خبر داد.

محمد سبزه‌زاری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به پیش‌بینی‌ها درباره آغاز بارندگی‌ها در خوزستان، اظهار کرد: احتمالا در آبان‌ماه بارندگی کمی در اهواز داشته باشیم.
وی افزود: سامانه‌های بارشی در حال وارد شدن به شمال شرق و غرب کشور هستند اما در منطقه خوزستان زیاد فعال نیستند. فعلا بر اساس پیش‌بینی‌ها، نخستین بارندگی موثر در خوزستان شاید در آذرماه رخ دهد.
مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: بارندگی‌های ۱۵ میلی‌متر به بالا بارندگی موثر محسوب می‌شوند یعنی بارشی که یک مزرعه را سیراب کند؛ فعلا خروجی مدل‌های هواشناسی بارش کمتر از نرمال در پاییز را نشان می‌دهند و امیدواریم تغییراتی در جو رخ دهد و بارش خوبی در این مناطق داشته باشیم.
وی بیان کرد: فعلا بر اساس پیش‌بینی‌ها، وضعیت بارش در زمستان نیز کمتر از نرمال خواهد بود اما نسبت به پاییز بهبود نسبی دارد. با توجه به اینکه سدها به شدت خالی هستند، باید این بارش مدیریت شود.
انتهای پیام