مدال‌آور جودوی پارالمپیک لندن با بیان این که پنج سال است که بیکار شده ام و به اداره کل ورزش خوزستان هم مراجعه کردم اما جوابی نگرفتم، گفت: خیلی از مسئولان مدال های ما را به تمسخر می گیرند. هانی عساکره در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به شرایط سخت زندگی اش به […]


مدال‌آور جودوی پارالمپیک لندن با بیان این که پنج سال است که بیکار شده ام و به اداره کل ورزش خوزستان هم مراجعه کردم اما جوابی نگرفتم، گفت: خیلی از مسئولان مدال های ما را به تمسخر می گیرند.

هانی عساکره در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به شرایط سخت زندگی اش به دلیل نداشتن شغل و این که اکنون بیمه او نیز قطع شده است، اظهارکرد: خیلی از مسئولان مدال های ما را به تمسخر می گیرند و کلا زندگی قهرمانان را بعد از دوران قهرمانی شان به تمسخر می گیرند. این در حالی است که مسئولان باید ما قهرمانان را ببیند.

وی بیان کرد: ما ورزشکاران تا زمانی که قهرمان ملی هستیم و به عنوان یک ستاره ملی شناخته می شویم، آقایان مسئول با ما و در سفرهای سلفی می گیرند خارجی همراه ما می آیند و سفر می کنند و بعد از این که با قهرمانان عکس گرفتند، می روند.

دارنده مدال برنز جودوی پارالمپیک ۲۰۱۰ لندن خاطر نشان کرد: ما هم بعد از دوران قهرمانی و زمانی که تشکیل زندگی می دهیم، احتیاج داریم نیازهای اولیه زندگی مان تامین شویم و یکی از موارد این است که به قهرمان شغل بدهند زیرا عمر قهرمانی مفید شاید ۱۵ سال باشد اما متاسفانه در مصوبه استخدام قهرمانان المپیک و پارالمپیک تبعیض قائل شدند؛ در این بخش نامه قید شده است که فرزندان قهرمانان پارالمپیک استخدام شوند. سوال من این است که باتوجه به این که اکنون پسر من ۴ سال سن دارد باید ۲۰ سال دیگر منتظر بمانم تا فرزند صاحب شغل شود، آن هم در حالی که من اکنون نیاز به شغل دارم تا زندگی ام سر و سامان بگیرد. واقعا این موضوع خنده دار نیست؟

وی بیان کرد:  من پنج سال است که بیکار شده ام و به اداره کل ورزش خوزستان رفتم تا پیگیر شغل باشم که جوابی نگرفتم. متاسفانه همان بیمه ای که از طریق افتخارآفرینی در ورزش شامل حال همسر و فرزندم شده بود، در حال قطع شدن است. من اکنون عملا نه بیمه دارم و نه شغل. و فرزند دوم من هم در راه است و نمی دانم باید چه کار کنم.

عساکره بیان کرد: همه جوره ناامید شده ام. آن وقت می گویند چرا ورزشکار تصمیم به مهاجرت می گیرد. من تمام افتخارات لازم را کسب کرده ام و چرا دیده نشده ام. آیا برویم، دوستان خوشحال می شوند؟

انتهای پیام