عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: موردی از شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان تاکنون در مرغداری‌های خوزستان مشاهده نشده است. مصطفی کنارکوهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: با توجه به اینکه تردد افراد متفرقه در مرغداری‌ها، باعث تشدید بیماری در بین مرغ‌ها می‌شود مرغداران از تردد […]

عصر خوزستان:

موردی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در مرغداری‌های خوزستان مشاهده نشد

اهواز – ایرنا – مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: موردی از شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان تاکنون در مرغداری‌های خوزستان مشاهده نشده است.

مصطفی کنارکوهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: با توجه به اینکه تردد افراد متفرقه در مرغداری‌ها، باعث تشدید بیماری در بین مرغ‌ها می‌شود مرغداران از تردد آنها جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون بیماری خاص و نگران کننده‌ای در سطح مرغداری‌های خوزستان مشاهده نشده افزود: تنها در چند مرغداری شاهد کمپلکس تنفسی (مشکلات و علایم تنفسی رایج به ویژه در گله‌های مرغ گوشتی) بودیم که جای نگرانی نیست و برای جلوگیری از شیوع این بیماری تولید کنندگان باید از تردد افراد بدون رعایت اصول بهداشتی مرتبط با مرغداری‌ها جلوگیری شود.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: این نوع بیماری از شهریور در برخی مرغداری‌های سراسر کشور مشاهده شد و خاص خوزستان نیست.

وی ادامه داد: تامین به موقع دان و غذای مورد نیاز مرغ‌ها، و کاهش تردد در مرغداری‌ها جلوی انتشار این نوع بیماری شایع در بین مرغ‌ها را خواهد گرفت.

در خوزستان بالغ بر ۸۰۰ مرغداری فعال وجود دارد.

منبع: ایرنا