عصر خوزستان: استانها- ایرنا – مراکز و دفاتر استانی ایرنا در سراسر کشور امروز دوشنبه هشتم آذرماه ۱۴۰۰ علاوه بر پوشش خبری و تصویری رویدادهای استانی، نسبت به انتشار گزارش ها و مصاحبه هایی با موضوعات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی اقدام کردند که در این گزارش جمع بندی به مهمترین آن اشاره می […]

عصر خوزستان:

از معارفه ۲ استاندار دولت تا بازگشت واحدهای راکد به مدار تولید

استانها- ایرنا – مراکز و دفاتر استانی ایرنا در سراسر کشور امروز دوشنبه هشتم آذرماه ۱۴۰۰ علاوه بر پوشش خبری و تصویری رویدادهای استانی، نسبت به انتشار گزارش ها و مصاحبه هایی با موضوعات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی اقدام کردند که در این گزارش جمع بندی به مهمترین آن اشاره می شود.

به گزارش گروه استانهای ایرنا، امروز مرکز ایرنا در خرم آباد در آستانه سفر رییس جمهوری به استان لرستان با انتشار گزارش ۳۷۰ واحد تولیدی راکد و نیمه فعال لرستان در انتظار یاری دولت ،به مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی در این استان پرداخت. مشکلات بانکی و سرمایه‌ای و تعدیل نیروهای کارگری در این واحدها از جمله محورهای این گزارش است.

همچنین مرکز اهواز با انتشار خبری به نقل از استاندار خوزستان اعلام کرد که اعتباری بالغ بر ۳۶۰ هزار میلیارد ریال در سند توسعه استان برای حل مشکلات خوزستان در مدت زمان سه سال در نظر گرفته شده است. خلیلیان همچنین از پیش بینی ایجاد ۱۵۰ هزار شغل با تخصیص اعتباری به مبلغ ۸ هزار میلیارد ریال خبر داد.

امروز احمد وحیدی وزیر کشور نیز که برای شرکت در مراسم تکریم و معارفه استانداران ایلام و خراسان جنوبی به این استانها سفر کرده بود در سخنانی تاکید کرد که تمرکز وزارت کشور بر افزایش اختیارات استانداران برای توسعه و پیشرفت تمامی استان هاست.

او در آیین معارفه استاندار جدید ایلام با تاکید بر اینکه نباید وقت انقلاب، مردم و دولت را با حرف‌های حاشیه ای تلف کرد، گفت که دولت به شدت از ورود به مسایل حاشیه ای پرهیز می‌کند. افزایش اختیار استانداران،  سیاست خارجی فعال دولت سیزدهم، تعیین استانداران، تامین واکسن کرونا و فعال سازی بازارچه‌های مرز از دیگر محورهای سخنان وحیدی در سفر به ایلام و خراسان جنوبی بود. از نکات جالب توجه سفر وزیر کشور، دریافت بی واسطه نامه‌های مردم توسط وحیدی در گلزار شهدای بیرجند بود.

معارفه ۲ استاندار جدید دولت سیزدهم تا بازگشت واحدهای راکد به مدارتولید

بهرام ‌نیا استاندار جدید ایلام هم در این مراسم بر شکوفایی ظرفیت‌های ایلام با نگاه به زنجیره ارزش تاکید کرد. وی این ظرفیت‌ها را متنوع دانست و خواستار تلاش همه برای استفاده از ظرفیت‌های استان شد. نوذری استاندار سابق ایلام نیز در این آیین ماحصل سفر رییس جمهوری به ایلام را ۴.۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در حوزه نفت و گاز و اختصاص ۲ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح‌های استان اعلام کرد.

اما در اصفهان دبیر صنف کشاورزی این استان در گفت وگویی  با ایرنا  تنها راه احیای زاینده رود را اجرای مصوبات قانونی دانست و تاکید کرد که خواسته کشاورزان شرق و غرب اصفهان چیزی جز این مصوبات قانونی نیست.

خراسان رضوی از زیرساختهای حوزه پتروشیمی محروم است، هم تیتر خبری بود که دفتر ایرنا در تربت حیدریه به نقل از محسن زنگنه یکی از نمایندگان خراسان رضوی منتشر کرد. او در این گفت وگو از دولت خواست که این موضوع را مورد توجه قرار دهد.

مرکز ایرنا در قزوین نیز با انتشار گزارشی با عنوان نفس ایستگاه خسته قطار قزوین به شمارش افتاده است، به مشکلات راه آهن در این شهر پرداخت.  عمربیش از ۷۰ سال، پیشروی ساخت و سازها در شمال شهر و بهسازی و نوسازی بنای قدیمی از جمله محورهای این گزارش است.

همچنین امروز مرکز گرگان با انتشار فیلمی از  گفت وگو با رییس پلیس راه گلستان، به بررسی نقاط حادثه خیز در جاده‌های این استان پرداخت.  گلستان پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه ارتباطی آسفالته دارد.

از مرکز ایرنا در کرج هم خبر رسید که عضو شورای اسلامی شهر کرج دستگیر شد. دادگستری البرز علت این بازداشت را، تحصیل مال نامشروع و ادعای اعمال نفوذ بر خلاف حق و مقررات قانونی اعلام کرد.

ابراهیمی نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس نیز در گفت وگو با مرکز ایرنا در خرم‌آباد درخواست تخصیص حقابه را بعنوان مهمترین خواسته مردم لرستان از رییس جمهوری عنوان و ابراز امیدواری کرد که در سفر رییس جمهوری و اعضای هیات دولت به این استان به صورت ویژه این موضوع بررسی شود.

مرکز ایرنا در تبریز هم در خبری به نقل از مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی از اقدامات لازم برای نصب دستگاه «ایکس ری» در پایانه مرزی نوردوز خبر داد. او نصب دستگاه «ایکس ری» در پایانه مرزی نوردوز را برای کنترل کامیون ها و جلوگیری از قاچاق کالا ضروری دانست.
 

معارفه ۲ استاندار جدید دولت سیزدهم تا بازگشت واحدهای راکد به مدارتولید

از مرکز ایرنا در مشهد نیز خبر رسید که سفیر جدید اتریش در ایران که از روز گذشته در مشهد به سر می‌برد به دیدار استاندار خراسان رضوی رفته است. استاندار خراسان رضوی در این دیدار  خواستار همکاری و مشارکت کشورهای اروپایی برای مبارزه با موارد مخدر شد.

معارفه ۲ استاندار جدید دولت سیزدهم تا بازگشت واحدهای راکد به مدارتولید

این مرکز همچنین در گفت وگو با مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی به نقل از او اعلام کرد که تمهیدات بهداشتی پیشگیری از کرونا با توجه به شیوع سویه جدید ویروس کرونا در برخی کشورهای دنیا در فرودگاه بین‌المللی مشهد تشدید شده‌ است. قرار است در پروازهای خارجی، از مسافران در بدو ورود تست سریع کرونا گرفته شود و در صورت مثبت بودن تست پی. سی. آر مسافر قرنطینه گردد.

خبرنگار ایرنا در مرکز تهران هم در نقل قولی از سردار رحیمی رئیس پلیس پایتخت از مسدود شدن بیش از ۶۰ تارنمای فروش موادمخدر خبر داد. به گفته وی ۴۲ کیلوگرم مواد مخدر از ادمین‌های این تارنماها کشف شده است.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر نیز با حضور در مرکز ترک اعتیاد اخوان ملارد، اعلام کرد که ۶۰هزار معتاد متجاهر در کشور وجود دارد. مرکز ایرنا در تهران همچنین به نقل از سردار مومنی گزارش کرد که تاکنون ۷۰ درصد معتادان متجاهر ساماندهی شده‌اند.  هم اکنون ۱۳ هزار نفر در مراکز ماده ۱۶ در حال ترک اعتیاد و توانمندسازی هستند.

امروز همچنین از تهران خبر رسید که مامور انتظامی در درگیری با قاچاقچیان اسلامشهر به شهادت رسیده است. سردار ظهیری فرمانده انتظامی غرب استان تهران در تشریح جزئیات این حادثه گفت که استوار دوم “امین سعیدی” در عملیات دستگیری افراد شرور و قاچاقچیان مواد مخدر در “احمدآباد مستوفی” به شهادت رسیده است.

معارفه ۲ استاندار جدید دولت سیزدهم تا بازگشت واحدهای راکد به مدارتولید

ایرنا تهران در خبر دیگری از توقیف تریلی حامل محموله قاچاق میلیاردی در تهران خبر داد. به گفته رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ کالاهای این محموله شامل بیش از ۵۳۰ عدد انواع دستگاه های الکترونیکی آشپزخانه، بیش از ۱۸۰۰ قوطی و بسته انواع پودر بدنسازی، ۱۴ هزار عدد انواع قرص و ۸۵ هزار عدد انواع آمپول خارجی بود که ارزش ریالی آن ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان براورد شده است.

این مرکز در خبر دیگری اعلام کرد که جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران امشب تشکیل می‌شود. منصوری استاندار تهران علت تشکیل این جلسه را افزایش شاخص آلایندگی بر روی عدد ۱۵۳ عنوان کرد.

همچنین دفتر ایرنا در کیش در خبری اعلام کرد سرپرستان معاونت‌های سازمان منطقه آزاد کیش با حضور سعید محمد مشاور رئیس جمهوری و دبیرشورای عالی مناطق آزاد تجاری معرفی شدند. معاونت‌های “فرهنگی و اجتماعی”، “توسعه و مدیریت” و “فنی و زیربنایی” شامل این تغییرات بودند. محمد در این مراسم،  ارایه خدمات بانکی و پولی در قالب اهداف نسل دوم و سوم مناطق آزاد تجاری را لازمه تحقق اهداف اقتصادی کشور دانست.

معارفه ۲ استاندار جدید دولت سیزدهم تا بازگشت واحدهای راکد به مدارتولید

دبیرکل فدراسیون فوتبال هم که برای شرکت در نشست مجمع سالیانه و انتخاب اعضای هیات رییسه فوتبال خراسان شمالی به بجنورد سفر کرده است، در حاشیه این مراسم از پیگیری حضور بانوان در ورزشگاه‌ها توسط فدراسیون فوتبال خبر داد. کامرانی حضور بانوان در ورزشگاه‌ها را از ملاحظات فیفا در حوزه هواداران و تماشاگران عنوان کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز که در زاهدان به سر می‌برد سهمیه امسال ساخت مسکن روستایی در این استان را ۱۱ هزار واحد اعلام کرد. به گفته او تا کنون بیش‌از ۹ هزار واحد از این تعداد عقد قرارداد شده است.

جانشین معاون ستاد کل نیروهای مسلح نیز که میهمان مردم ایلام است در اجلاسیه دانش آموزان و فرهنگیان کنگره ملی سه هزار شهید استان تاکید کرد که سازش با دشمن استعمارگر خواری و ذلت را در پی دارد.

معارفه ۲ استاندار جدید دولت سیزدهم تا بازگشت واحدهای راکد به مدارتولید

امروز همچنین بیست و سومین مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور» باهدف ارتقای آگاهی دانش‌آموزان و خانواده‌های ساکن در اطراف مدرسه با رویکرد خروج اضطراری و پناهگیری همزمان در مدارس مرکز استانهای کشور برگزار شد. گزارش تصویری این مانور را در اینجا مشاهده کنید.

شایعه سقوط بالگرد در شهرستان کیار استان چهارمحال و بختیاری از خبرهای داغ امروز فضای مجازی بود. این در حالی بود که هیچ یک از مراجع رسمی چنین حادثه‌ای را تایید نکردند. پیگیری خبرنگار ایرنا در شهرکرد از سرپرست مدیریت بحران استانداری نشان می‌دهد که چنین موضوعی صحت ندارد و دود مشاهده شده، ناشی از آتش زدن لاستیک بود.

مدیر شعبه کارگزاری بورس تربت حیدریه هم در گفت وگو با خبرنگار مرکز ایرنا در این شهر اعلام کرد که هفته گذشته بیش از ۵.۵ تن زعفران در بورس معامله شده است. ارزش ریالی این معامله ۱۸۰ میلیارد و ۷۱۷ میلیون تومان بود.

از مرکز ایرنا در تبریز هم خبر رسید پلیس امنیت اقتصادی در ۳۲ پایانه مرزی کشور مستقر می‌شود. مدیرکل دفتر امور اقتصادی و بهبود فرآیندهای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اعلام این خبر گفت که ناجا به ۲ شکل استقرار فیزیکی در بنادر و گمرکات و از طریق سامانه برای کمک به دستگاه‌های متولی مبارزه با قاچاق، مبادی رسمی را کنترل می کند.

“ماندگاری یا خانه نشینی مشاغل سنتی سمنان به فاصله یک موی باریک”، “کدام صنایع کرمان دوباره جان گرفتند؟ “، “ورزش جذاب فریزبی در گلستان عاملی برای افزایش نشاط اجتماعی”، “۴۶۹ هکتار شهرک کشاورزی، پیشران توسعه در اقتصاد آذربایجان‌غربی”، “زخم کاخ موزه انزلی از خطاهای ریز مرمت غیراصولی”،  “تماشاخانه بدون تماشاگر؛ روایتی از جشنواره تئاتر استانی فارس” و “توت‌فرنگی کردستان در آرزوی خوشه‌ای شدن” از جمله دیگر عناوین گزارش هایی است که خبرنگاران ایرنا در مراکز و دفاتر استانی تهیه و منتشر کرده‌اند.

منبع: ایرنا