هفته هشتم لیگ برتر فوتبال امروز (یکشنبه) با برگزاری چهار دیدار پیگیری‌ می‌شود. به گزارش ایسنا، هفته هشتم لیگ برتر که با بازگشت قلعه‌نویی به نیمکت گل‌گهر و صدرنشینی و پیروزی پرگل تیمش مقابل سپاهان آغاز شد و با یک داربی کسل‌کننده اما پرحاشیه‌ دیگر پیگیری شد، با برگزاری چهار دیدار دیگر ادامه پیدا می‌کند. در […]


هفته هشتم لیگ برتر فوتبال امروز (یکشنبه) با برگزاری چهار دیدار پیگیری‌ می‌شود.

به گزارش ایسنا، هفته هشتم لیگ برتر که با بازگشت قلعه‌نویی به نیمکت گل‌گهر و صدرنشینی و پیروزی پرگل تیمش مقابل سپاهان آغاز شد و با یک داربی کسل‌کننده اما پرحاشیه‌ دیگر پیگیری شد، با برگزاری چهار دیدار دیگر ادامه پیدا می‌کند. در مهم‌ترین دیدارهای امروز (یکشنبه) تراکتور و آلومینیوم به مصاف هم می‌روند تا شاهد بازگشت رسول خطیبی به تبریز باشیم.
تراکتور – آلومینیوم اراک/ ساعت ۱۵
این دیدار با توجه به بازگشت رسول خطیبی به تبریز حائز اهمیت است. خطیبی فصل گذشته پس از نیم فصل موفقی که با آلومینیوم در لیگ برتر تجربه کرد، در انتقالی پر حاشیه از این تیم به تراکتور رفت اما پس از چند هفته از سمتش برکنار شد. خطیبی حالا دوباره به آلومینیوم برگشته و دوباره توانسته نتایج خوبی با این تیم کسب کند و تقابل او با تراکتوری که سعی دارد از بحران خارج شود، اهمیت زیادی دارد.
تراکتور پس از نتایج بدی که در ابتدای لیگ بیست و یکم کسب کرد، با آمدن سولدو در کسب پیروزی ناکام بوده اما از طرفی نباخته است. تاثیری که سولدو روی خط دفاعی تراکتور داشته مشهود است اما نمی‌توان ضعف تهاجمی این تیم را نادیده گرفت. البته با بازگشت محمد عباس‌زاده و عملکرد خوب پیمان بابایی در خط حمله تراکتور، این مشکل به احتمال زیادی حل خواهد شد.
سولدو مقابل آلومینیوم با چالش بزرگی در خط دروازه تیمش روبرو است؛ جایی که محمدرضا اخباری، دروازه‌بان و کاپیتان تیمش را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد تا یکی از ستون‌های دفاعی‌اش مقابل آلومینیوم غایب باشد. در حال حاضر آلومینیوم با ۱۳ و تراکتور ۸ امتیاز در رده‌های پنجم و دهم جدول رده‌بندی قرار گرفته‌اند.
تیم داوری: احمد محمدی؛ حمید سبحانی، مهدی شفیعی و مسعود حقیقیناظر: بهرام مهرپیما
نساجی مازندران – پدیده مشهد/ ساعت ۱۵
نساجی با وجود شروع نسبتا خوبی که در لیگ برتر داشت و نمایش خوبی که مقابل دو مدعی قهرمانی در لیگ برتر، پرسپولیس و گل‌گهر داشت، با افتی نسبی روبرو شد. این افت از زمانی آغاز شد که ساکت الهامی، سرمربی نساجی اعتراض شدیدی به عملکرد داوری بنیادی‌فر در بازی با گل‌گهر داشت و منجر به محرومیت او شد.
با این حال او امروز به نیمکت تیمش برمی‌گردد و باتوجه به این که نساجی با تیم قعرنشین پدیده بازی دارد، شانس کسب پیروزی و خارج شدن از این برهه افت را دارد. در سوی دیگر میدان، پدیده بالاخره توانست نخستین امتیازش در دوره حضور اکبر میثاقیان را در بازی هفته گذشته با فجر کسب کند اما این تیم فاصله زیادی با ماندن در لیگ برتر دارد.
البته اکبر میثاقیان سرمربی پدیده امید زیادی به تیمش دارد اما عملکرد آن‌ها چیز دیگری را می‌گوید. در حال حاضر نساجی با ۶ امتیاز و پدیده با دو امتیاز در رده‌های دوازدهم و شانزدهم جدول رده‌بندی قرار دارند.
تیم داوری: حسین زیاری؛ هادی طوسی، مرتضی سلمان‌نژاد و محمدحسین ترابیانناظر: ایرج نظری
ذوب‌آهن – مس رفسنجان/ ساعت ۱۵
ذوب‌آهن این فصل را با نتایج سینویسی آغاز کرده، جایی که تا سه برد و سه باخت کسب کرده بود اما تیم مهدی تارتار در همین هفته‌ها امیدوارکننده ظاهر شده بود. گاندوها در هفته هفتم هم توانستند در خانه آلومینیوم، تیم سرحال رسول خطیبی با یک امتیاز از زمین بازی خارج شوند.
ذوب‌آهن در ادامه بازی‌های سختش، امروز در خانه میزبان مس رفسنجان، دیگر تیم سرحال لیگ برتر قرار گرفتند. مس پس از باخت هفته سوم مقابل فولاد و تغییراتی که در ترکیبش، به خصوص جابجایی نوشی‌صوفیانی و فایز الرشیدی موفق شد عملکرد دفاعی‌اش را بهبود ببخشد.
این اتفاق باعث شد آن‌ها با کسب دو تساوی و دو برد خودشان را تا رده هفتم جدول رده‌بندی بالا بکشند و به چیزی که مدیران این باشگاه از تیم فوتبالشان انتظار دارند، نزدیک شوند.
این نکات نشان می‌دهد که دیدار ذوب‌آهن و مس خوب از آب درمیاید. همچنین با توجه به جایگاه دو تیم در جدول رده‌بندی برد در این دیدار، ۶ امتیازی محسوب می‌شود. در حال حاضر مس با ۱۱ و ذوب آهن با ۱۰ امتیاز در رده‌های هفتم و نهم جدول رده‌بندی قرار گرفتند.
تیم داوری: کوپال ناظمی؛ جلیل شعرانی، مرتضی یوسف شهریاری و عبدالنبی پورخلفناظر: محمود رفیعی
فجر سپاسی – فولاد/ ساعت ۱۵
فولاد پس از آمدن نکونام روزهای خوبی را پشت سر می‌گذارد و با کسب دو پیروزی و یک تساوی تا رده هشتم جدول رده‌بندی صعود کرد. سرمربی موفق فولادی‌ها بلافاصله پس از حضور دوباره در فولاد سعی کرده تا بازیکنانش را به سطح آمادگی فصل گذشته برساند و در همین راستا هفته گذشته تذکر جدی‌ای به پاتوسی، هافبک اهل آفریقای جنوبی تیمش که اضافه وزن پیدا کرده، داد.
فولاد در هفته هشتم کار راحتی ندارد چرا که فجر با وجود بالا و پایین‌هایی که در این فصل داشته اما نشان داده که هیچ وقت نباید دست کم گرفته شود. این موضوع از نتایج فجر مقابل تیم‌های مدعی لیگ مشخص است. البته آن‌ها هفته گذشته دو امتیاز مهمی را از دست دادند چرا که پدیده به جز در هفته اول، باقی بازی‌هایشان را باخته بودند اما مقابل فجر به تساوی رسیدند.
فولاد و فجر تا پایان هفته هفتم با ۱۱ و ۸ امتیاز در رده‌های هشتم و یازدهم جدول رده‌بندی قرار گرفته‌اند.
تیم داوری: کمیل غلامی؛ قهرمان نجفی، نجف پناهی و روح‌الله شریفیناظر: فریدون اصفهانیان
نتایج بازی‌های دیروز (شنبه) هفته هشتم لیگ برتر به شرح زیر است:
گل‌گهر ۴ – سپاهان ۲
هوادار صفر – نفت مسجد سلیمان صفر
صنعت نفت آبادان صفر – پیکان صفر
استقلال صفر – پرسپولیس صفر
انتهای پیام