عصر خوزستان: تهران – ایرنا – معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران درگذشت بانوی ماجده و مؤمنه «حاجیه خانم حمیده دیناروند» مادر گرامی شهیدان معزز «کاظم، محمد و یدالله دیناروند» را به خانواده این شهیدان و مردم شهید پرور استان خوزستان تسلیت گفت. به گزارش ایرنا از «ایثار»،  سید امیرحسین قاضی‌زاده […]

عصر خوزستان:

 رئیس بنیاد شهید درگذشت مادر شهیدان «دیناروند» را تسلیت گفت

تهران – ایرنا – معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران درگذشت بانوی ماجده و مؤمنه «حاجیه خانم حمیده دیناروند» مادر گرامی شهیدان معزز «کاظم، محمد و یدالله دیناروند» را به خانواده این شهیدان و مردم شهید پرور استان خوزستان تسلیت گفت.

به گزارش ایرنا از «ایثار»،  سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی روز دوشنبه با صدور پیامی خطاب به خانواده محترم شهیدان گرانقدر دیناروند تاکید کرد: ایمان و ایثار مادران معظم شهدا که فرزندان عزیز خویش را در مسیر پاسداشت آرمان‌ها و ارزش‌های والای الهی، اسلامی و انقلابی هدیه کردند در وصف نمی‌گنجد و کلمات قادر به ستودن صبر جمیل این بانوان مؤمن و والا مقام نیست.

درگذشت بانوی ماجده و مؤمنه «حاجیه خانم حمیده دیناروند» مادر گرامی شهیدان معزز «کاظم، محمد و یدالله دیناروند» را به شما خانواده محترم و مردم شهید پرور استان خوزستان تسلیت عرض می‌نمایم.

بی‌شک ایمان و اراده راستین این شهدا ریشه در اعتقادات ناب و خالصی دارد که توسط والدین گرانقدر آنان بالندگی یافته که در این میان نقش این بانوی ارجمند در جهت تربیت اسوه‌های جهاد و مقاومت بی‌بدیل است. به یقین از دست دادن مادر والامقامی که با افتخار به شهادت فرزندان عزیز خویش، در ادامه راه آن شهدای معظم با اعتقادی راسخ استقامت و پایداری نمودند، بسیار غم‌انگیز است.

رییس بنیاد شهید خاطر نشان کرد: اینجانب از منظر ادب و ارادت بر ساحت ایمان و مقام صبرشان ادای احترام نموده و از درگاه پروردگار متعال علو مرتبه ربانی برای آن مرحومه مغفوره و بردباری برای بازماندگان مسألت دارم. امید آن که به فضل الهی و در جوار فرزندان شهیدشان قرین رحمت ربوبی گردند.

مرحومه “حمیده دیناروند” مادر شهیدان «یداله، کاظم و محمد دیناروند» پس از سالها فراق از فرزندان دلیر و افتخارآفرینش در ۴ آذر ماه سال ۱۴۰۰ به علت کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.
پیکر پاک این مادر شهید با حضور جمعی از مسئولان شهرستان شوش و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران روز جمعه ۵ آذر ماه در گلزار شهدا بخاک سپرده شد.

گفتنی است شهید یداله دیناروند در یکم فروردین ۱۳۴۵ در شهرستان شوش متولد و در دوازدهم مرداد ۱۳۶۹ در منطقه عملیاتی هویزه به شهادت رسید.

شهید کاظم دیناروند در بیستم اسفند ۱۳۴۹ در شهرستان شوش متولد و در بیست و سوم آذر ۱۳۶۵ در ۵۰متری روستای ابوذر غفاری بر اثر انفجار مواد منفجره به شهادت رسید.

شهید محمد دیناروند در بیست و یکم آذر ۱۳۵۲ در شوش به دنیا آمد و در بیست و سوم آذر ۱۳۶۵ در ۵۰متری روستای ابوذر غفاری بر اثر انفجار مواد منفجره به شهادت رسید.

منبع: ایرنا