عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: سامانه بارشی جدید از اواسط روز پنجشنبه وارد استان می‌شود و مناطق شمالی و شرقی استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان محمد سبزه زاری دوشنبه بیان کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد جو استان تا […]

عصر خوزستان:

سامانه بارشی جدید در راه مناطق شمالی و شرقی خوزستان

اهواز – ایرنا – مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: سامانه بارشی جدید از اواسط روز پنجشنبه وارد استان می‌شود و مناطق شمالی و شرقی استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان محمد سبزه زاری دوشنبه بیان کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد جو استان تا اوایل پنجشنبه پایدار است؛ از اواسط روز پنجشنبه سامانه بارشی وارد استان می‌شود و تا اواسط وقت جمعه در مناطق شمالی و شرقی رگبار باران به همراه رعد و برق، وزش باد شدید و  در نقاط مستعد تگرگ و در ارتفاعات زاگرس بارش برف را به همراه خواهد داشت.

وی افزود: با خروج این سامانه بارشی از روز جمعه کاهش قابل ملاحظه دمای هوا پیش‌بینی می‌شود.

سبزه زاری ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته شوش با ۲۸.۳ و ایذه با ۷.۵ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنک ترین نقاط استان و حداکثر دمای اهواز ۲۵.۷ و حداقل ۱۲.۶ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

سامانه بارشی از شنبه تا سه‌شنبه هفته گذشته بر خوزستان حاکم بود و بیشترین میزان بارش ایستگاه‌های هواشناسی و باران سنجی در هفت شهیدان مسجدسلیمان با ۱۰۵ میلیمتر و شوشتر با ۸۳.۲ میلیمتر ثبت شد.

منبع: ایرنا