سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه بودجه‌های پژوهشی دانشگاه‌ها به دلیل مشکلات مالی کاهش یافته است، گفت: می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های موجود در تحصیلات تکمیلی و تبدیل پایان‌نامه‌ها به محصول و تولید تجاری، تحول بزرگی در حوزه پژوهش‌محوری ایجاد کرد. دکتر علی افروس در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی […]


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه بودجه‌های پژوهشی دانشگاه‌ها به دلیل مشکلات مالی کاهش یافته است، گفت: می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های موجود در تحصیلات تکمیلی و تبدیل پایان‌نامه‌ها به محصول و تولید تجاری، تحول بزرگی در حوزه پژوهش‌محوری ایجاد کرد.

دکتر علی افروس در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان که امروز (۴ آذرماه) در اهواز  برگزار شد، اظهار کرد: اعتقاد دارم که دانشگاه دو رویکرد درونی و بیرونی دارد؛ رویکرد درونی همان تولید علم و دانش است اما رویکرد بیرونی این است که دانشگاه حتما باید در جامعه نیز حضور فعال داشته باشد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: منظور از ارتباط با جامعه از علوم اجتماعی تا کشاورزی و صنایع است که دانشگاه حتما باید با آن تعامل داشنه باشد. با توجه به این رویکرد، برنامه و طرح‌های دانشگاه را خواهیم داشت.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان بیان کرد: در طرح آمایش سرزمینی، رشته‌ها و فعالیت‌های جدیدی حتما وجود دارد. امیدواریم بتوانیم در رشته‌های استان خوزستان بازنگری داشته باشم.

وی با اشاره به گسترش و تقویت مسئولیت‌پذیری اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در سال‌های گذشته دانشگاه آزاد اسلامی سرمایه اجتماعی چندانی در جامعه نداشت ولی در دوره مدیریت جدید  دانشگاه با کار جهادی و فعالیت‌های بسیجی‌وار، مسئولیت‌پذیری اجتماعی دانشگاه به طور چشمگیری افزایش یافته و تقویت شده است.

افروس گفت: برای نیل به این اهداف و برنامه‌ها، عقلانیت و  خردجمعی، عملگرایی، ایمان و معنویت سه عنصر اساسی برای پیشرفت و شکوفایی است.

وی با اشاره به وجود ظرفیت‌ها،  رودخانه‌های پر آب، حضور یک هزار و ۲۰۰  کارگاه و مجتمع تولیدی و فعالیت ۷۳ شهرک صنعتی در استان خوزستان، گفت: درصد بسیار کمی از اقتصاد استان خوزستان در حوزه آموزشی بر عهده  دانشگاه آزاد اسلامی  است که این دانشگاه می‌تواند با استفاده از پتانسیل‌های موجود، علاوه بر پیشرفت و ترقی خود موجب افزایش خدمات متنوع و نوین در جامعه شود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه  بودجه‌های پژوهشی دانشگاه‌ها به دلیل مشکلات مالی کاهش یافته است، گفت: می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های موجود در تحصیلات تکمیلی و تبدیل پایان‌نامه‌ها به محصول و تولید تجاری، تحول بزرگی در حوزه پژوهش‌محوری ایجاد کرد. 

به گزارش ایسنا، در حکمی از سوی دکتر محمدمهدی طهرانچی، دکتر علی افروس به عنوان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان تعیین و معرفی شد. دکتر افروس پیش از این تصدی‌گری ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول را برعهده داشت.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین فرج‌الله براتی که ریاست دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان را بر عهده داشت، به عنوان معین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور در استان‌های خوزستان و ایلام تعیین شد.

انتهای پیام