رییس هیات شنا، واترپلو و شیرجه خوزستان با بیان این که هیچ کدام از استخرهای استان مجوز فعالیت و بازگشایی ندارند، گفت: متاسفانه به جز چند استخر که برای دریافت مجوز بازگشایی اقدام کرده اند، مابقی استخرهای استان اقدامی نداشته اند. بابک حسامیان در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: تقریبا از اواخر خردادماه که […]


رییس هیات شنا، واترپلو و شیرجه خوزستان با بیان این که هیچ کدام از استخرهای استان مجوز فعالیت و بازگشایی ندارند، گفت: متاسفانه به جز چند استخر که برای دریافت مجوز بازگشایی اقدام کرده اند، مابقی استخرهای استان اقدامی نداشته اند.

بابک حسامیان در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: تقریبا از اواخر خردادماه که عهده دار کار شدم، تقویم فدراسیون را در استان پیش بردیم و حدود ۱۲۰ ورزشکار واترپلو داریم و تمام مربیان این رشته نیز فعال شده اند. ضمن این که برنامه های دورهمی برای واترپلو داریم و معتقدیم که این برنامه ها کمک می کند که تیم های واترپلو زیر ۱۷ و ۲۰ سال استان آماده باشند و نتایج خوب آن را مطمئنا در سال های آینده در رده سنی بزرگسالان می بینیم.

وی درباره فعالیت در رشته شنا نیز گفت: کمیته شنا را هم تشکیل دادیم اما کمی از آن ها گله مندم زیرا آن فعالیت مدنظر را هنوز انجام نداده اند و مطالبه ما این است که فعال تر شوند. جلسه ای با این کمیته داشتیم اما هنوز آن فعالیت مدنظر ما را شروع نکرده اند و این گله ما نیز است.

رییس هیات شنا، واترپلو و شیرجه خوزستان گفت: بخش بانوان نیز در اولویت برنامه ریزی هیات هستند و خدا را شکر هم شرایط تیمی مان خوب است و هم پتانسیل ورزشکار و مربی مان خوب است. یعنی در بخش منابع انسانی قوی بسیار هستیم. البته مشکل اصلی ما نداشتن استخر است اما استخر هلال خیلی به ما کمک داشته است.

وی افزود: البته هیچ کدام از استخرهای خوزستان مجوز فعالیت و بازگشایی ندارند؛ یعنی فرایند کسب مجوز را طی استانداردهای فدراسیون طی نکرده اند. مجوز بازگشایی و پروانه بهره برداری دو مقوله جداگانه است. مجوز بازگشایی را فدراسیون می دهد اما پروانه بهره برداری توسط اداره کل ورزش صادر می شود که این نیز به استناد نامه هیات نجات غریق، اداره بهداشت و مجوز بازگشایی استخر توسط فدراسیون و کمیسون ماده پنج وزارت ورزش است.

حسامیان بیان کرد: متاسفانه به جز چند استخر که برای دریافت مجوز بازگشایی اقدام کرده اند، مابقی استخرهای استان اقدامی نداشته اند و نمی دانم علت هم چیست. همچنین در اهواز هم هیچ استخری مجوز بازگشایی ندارد. ما شدیدا پیگیر بازگشایی استخرها هستیم و اخیرا نیز جلسه ای با برخی استخرداران داشتیم و حتی مقرر شد حمایت هایی از آن ها داشته باشیم اما نمی دانم به چه دلیل پیگیر کسب مجوز بازگشایی نیستند.

وی گفت: استخرهای ما باید فعال شوند اما متاسفانه قدر داشته های مان را نمی دانیم، آن هم در حالی که ذاتا استعداد های خوزستانی زیاد بوده و حتی هیچ استانی به اندازه خوزستان استخر ندارد. فقط در اهواز ۳۷ استخر داریم که ۳۴ استخر آماده بهره برداری هستند، در حالی برخی استان ها تنها یک استخر دارند.

رییس هیات شنا، واترپلو و شیرجه خوزستان عنوان کرد: خوزستانی ها توجه خاصی به ورزش دارند و باید از ظرفیت های موجود و اماکن ورزشی استفاده کرد. فعالیت در رشته شنا هزینه چندانی هم ندارد اما واقعیت این است که استخرداران ما هم موقعیت و امکانات خود را که می توانند از آن درآمد خوبی داشته باشند را باور ندارند. با کمی همت هم می توانند درآمدزایی کنند و هم به توسعه ورزش کمک کنند و از همه مهمتر قطعا خودشان از فعالیتی که خواهند داشت، لذت می برند.

انتهای پیام