رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان با بیان اینکه صنعت و دانشگاه زبان همدیگر را نمی‌فهمند، گفت: پژوهشگران منتخب می‌توانند رابط صنعت و دانشگاه باشند. مهرداد نیکو در پایان کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری خوزستان که امروز (۳ آذرماه) برگزار شد، با اشاره به در پیش رو بودن هفته پژوهش اظهار کرد: باید در […]


رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان با بیان اینکه صنعت و دانشگاه زبان همدیگر را نمی‌فهمند، گفت: پژوهشگران منتخب می‌توانند رابط صنعت و دانشگاه باشند.

مهرداد نیکو در پایان کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری خوزستان که امروز (۳ آذرماه) برگزار شد، با اشاره به در پیش رو بودن هفته پژوهش اظهار کرد: باید در خصوص موضوع صنایع با درب‌های باز برنامه‌ریزی شود  تا از طریق تعامل با دانشگاه، افراد پژوهشگر و همچنین افراد دارای نوآوری و فناوری با صنایع آشنا شوند زیرا در شرایط عادی این اتفاق نمی‌افتد.
به گزارش ایسنا، وی افزود: در هفته پژوهش به دنبال این هستیم که روحیه نشاط در زمینه پژوهش و فناوری را به جامعه تزریق کنیم و سالانه در این بازه زمانی یک موضوع نوآوری مطرح شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان گفت: به دلیل اینکه سیستم رقابتی نداریم، با الگوهای موجود ارتباط صنعت و دانشگاه شکل نمی‌گیرد. اکنون نیز اگر کمی پیشرفت داشته‌ایم به دلیل اعمال تحریم‌ها است. اعمال تحریم‌ها بسیار محکم است و اجازه نمی‌دهد چیزی وارد کشور شود بنابراین به پژوهشگران داخلی روی آورده‌ایم. مطمئنا اگر این شرایط رفع شود به حالت قبل برمی‌گردیم.
وی بیان کرد: صنعت و دانشگاه نیز زبان همدیگر را نمی‌فهمند؛ صنعت تنها مسائل خود را بیان می‌کند و دانشگاه نیز زبان آکادمیک و علمی دارد بنابراین پژوهشگران منتخب می‌توانند رابط صنعت و دانشگاه باشند.
نیکو افزود: پیشنهاد می‌شود پژوهشگر برتر در سازمان مربوطه، در بخش ارتباط با صنعت مسئولیت داشته باشد تا بتوانند نقش‌آفرینی کنند.
به گزارش ایسنا، علیرضا کیاست معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز نیز با اشاره به در پیش بودن هفته پژوهش در این جلسه اظهار کرد: هفته پژوهش و فناوری در آذرماه با شعار پژهش و فناوری، پشتیبان تولید برگزار می‌شود.
وی افزود: ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری در سطح استان خوزستان و ارتقای جایگاه فعالان در این حوزه، تشویق و ترغیب پژوهشگران و فناوران خوزستان به تولید بیشتر علم و فناوری که عزت و ثروت ناشی از آن برای توسعه استان به کار گرفته شود و تبیین وضعیت موجود پژوهش و فناوری برای اشتغال و کارآفرینی در سطح استان برخی از اهداف برگزاری هفته پژوهش و فناوری هستند.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: اجرای مراسم زنگ پژوهش با حضور مسئولان استانی و خیرین مدرسه‌ساز، تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری خوزستان، تقویت ارتباط صنعت و جامعه با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری برخی از برنامه‌هایی هستند که در این هفته اجرا می‌شوند.
انتهای پیام