عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت: ۵۲ اثر از هنرمندان صنعتگر خوزستانی، در ششمین دوره داوری مُهر اصالت ملی، به شایستگی مُهراصالت را دریافت کردند. به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خوزستان، سیدحکمت اله موسوی افزود:در ششمین […]

عصر خوزستان:

۵۲ اثر صنایع دستی خوزستان مُهر اصالت ملی دریافت کردند

اهواز – ایرنا – مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت: ۵۲ اثر از هنرمندان صنعتگر خوزستانی، در ششمین دوره داوری مُهر اصالت ملی، به شایستگی مُهراصالت را دریافت کردند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خوزستان، سیدحکمت اله موسوی افزود:در ششمین داوری مُهر اصالت ملی صنایع‌دستی کشور، پس از ارزیابی داوران، از میان ۸۰ اثر از خوزستان، ۵۲ اثر موفق به دریافت مُهر اصالت ملی شدند.

وی افزود: با توجه به فعالیت چشمگیر صنعت گران و هنرمندان خوزستانی در چندسال گذشته و روند روبه رشد این حوزه و تلاش هایی که برای ترویج و آموزش صنایع دستی در شهرها و روستاهای این استان صورت گرفته است، دراین دوره از نشست، خوزستان میزبان داوری نشان ملی بود که شاهد آثار قابل توجه و مرغوبی از هنرمندان استان بودیم و این اتفاق را به فال نیک می‌گیریم.

موسوی بیان کرد: داوری مُهر اصالت ملی هر دو سال یک بار برگزار می شود و محصولاتی که به بخش داوری می رسند از نظر کیفیت، کاربردی بودن، مرغوبیت و نوآوری مورد ارزیابی نهایی قرار می گیرند؛ در این دوره شاهد رشد و خلاقیت در تمامی آثاری بودیم که از استان های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و بوشهر به بخش داوری رسیده بودند که جا دارد به عنوان میزبان از تمامی هنرمندان و کارشناسان و عوامل برگزاری این دوره تشکر ویژه داشته باشیم.

وی با توجه به حضور پررنگ صنعتگران خوزستان در این دوره گفت: تعداد هنرمندان خوزستان در هر دوره از نشان ملی، نشان دهنده عزم جدی هنرمندان و مدیران استان برای و ارتقای هر چه بیشتر حوزه صنایع دستی است.

منبع: ایرنا