رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اهواز گفت: به دنبال قدرت بخشیدن به بخش ارتباط با صنعت هستیم و باید به این موضوع، توجهی ویژه داشته باشیم. علی افروس در حاشیه بازدید از غرفه سازمان جهاد دانشگاهی در نمایشگاه پژوهش و فناوری استان خوزستان، در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد:یکی از غرفه هایی که در […]


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اهواز گفت: به دنبال قدرت بخشیدن به بخش ارتباط با صنعت هستیم و باید به این موضوع، توجهی ویژه داشته باشیم.

علی افروس در حاشیه بازدید از غرفه سازمان جهاد دانشگاهی در نمایشگاه پژوهش و فناوری استان خوزستان، در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد:یکی از غرفه هایی که در نمایشگاه هفته پژوهش بسیار فعال است، غرفه دانشگاه آزاد اسلامی اهواز است. محصولات ما به قدری زیاد هستند که افراد حاضر در غرفه ها، به صورت ساعتی جابه جا می شوند و محصولات خود را ارائه می کنند.
وی با بیان اینکه محصولات تولید شده در دانشگاه های آزاد سراسر استان، در این غرفه جمع آوری شده اند، ادامه داد: تفاهم نامه های بسیار خوبی با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شرکت شهرک های صنعتی خوزستان، سازمان صنعت، معدن و تجارت و نیروی انتظامی تنظیم شده است که در آینده نزدیک اجرایی خواهند شد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اهواز با اشاره به پروژه های دانشگاه های آزاد اسلامی خوزستان گفت: در دو سال گذشته، در دانشگاه های آزاد اسلامی سطح استان بیش از ۵۰ طرح برتر در زمینه پژوهش اجرایی شده که در صنایع کوچک و بزرگ و نهادهای استراتژیک در استان، مطرح شده اند؛ برخی در حال اجرا و برخی نیز به اتمام رسیده اند.
افروس بیان کرد: ارتباط دانشگاه آزاد اسلامی با سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان، ارتباط خوبی است و اخیرا نیز با همکاری طرفین پروژه ای در زمینه کشاورزی اجرایی شده است.
وی با اشاره به بحث ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی گفت: یکی از اقدامات موفق بنده در دوره ریاست گذشته در دانشگاه آزاد اسلامی دزفول، فراهم کردن ارتباطات گسترده دانشگاه با صنعت، جامعه، نهادها و سازمان های دولتی و نهادهای انقلابی بوده است.
بخش ارتباط با صنعت، نیاز به توجه ویژه دارد
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اهواز ادامه داد: در خصوص  بحث پژوهش و ارتباط با صنایع، ظرفیت بسیار زیادی در استان وجود دارد. روز گذشته نیز جلساتی را با شرکت فولاد خوزستان و فولاد پایا داشتیم و دو طرح مهم شامل طرح پویش و پایش در نظر گرفته شد.
افروس بیان کرد: در طرح پویش، دانشجویان در مقاطع مختلف در قالب واحدهای درسی و به صورت اختیاری، وارد کارخانه ها و صنایع بزرگ شده و کسب مهارت می کنند و به این طریق، دانشجویانی که استعداد و قابلیت داشته باشند شانس ورود به مسیر کاری و استخدام را پیدا می کنند.
وی در خصوص طرح پایش عنوان کرد: این طرح شامل شناسایی و حل مشکلات و چالش های صنایع بزرگ در استان می شود و علاوه بر این موضوع، بسیاری از چالش های موجود در سطح جامعه مورد بررسی قرار می گیرند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اهواز گفت: در زمینه پژوهش و ارتباط با صنعت، با بعضی از سازمان ها که بودجه های پژوهشی دارند در قالب قراردادهای پژوهشی و با بعضی مراکز نیز موضوعات در قالب پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری اجرا خواهند شد تا کاربردی تر از گذشته باشند.
افروس تصریح کرد: رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی اهواز در دوره جدید، رویکرد حل مسئله است. به دنبال قدرت بخشیدن به بخش ارتباط با صنعت هستیم و باید به این موضوع، توجهی ویژه داشته باشیم.
تلاش جهت ایجاد نظام الکترونیکی جدید برای دانشجویان
وی عنوان کرد: بنا داریم دفاتری از مرکز رشد را در نقاط مختلف دانشگاه های استان در نظر بگیریم تا شرایط برای جمع آوری سوژه ها، مشکلات دانشجویان و اساتید فراهم و روند حل مشکلات، تسهیل و تسریع شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اهواز با بیان اینکه در حال تلاش برای ایجاد نظام الکترونیکی جدید برای دانشجویان هستیم، بیان کرد: به دنبال طراحی یک نظام نوبت دهی الکترونیکی و ارائه خدمات برای دانشجویان هستیم تا در شرایط کرونایی مراجعه حضوری دانشجویان به دانشگاه کاهش یابد.
انتهای پیام