نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن کشور با اشاره به وضعیت بازسازی منطقه زلزله زده اندیکا گفت: تسهیلات بانکی در این خصوص به دست ما نرسیده است و به محض تخصیص این تسهیلات، به نظر می رسد روند احداث این واحدها تا حدود ۶ ماه آینده به پایان برسد. حجت الاسلام و المسلمین حسین روحانی […]


نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن کشور با اشاره به وضعیت بازسازی منطقه زلزله زده اندیکا گفت: تسهیلات بانکی در این خصوص به دست ما نرسیده است و به محض تخصیص این تسهیلات، به نظر می رسد روند احداث این واحدها تا حدود ۶ ماه آینده به پایان برسد.

حجت الاسلام و المسلمین حسین روحانی نژاد امروز (۱۵ دی ماه) در حاشیه بازدید از پروژه مسکن اکباتان اهواز، اظهار کرد: این پروژه جزو پروژه های اقدام ملی مسکن است که خوشبختانه در خوزستان ساخت ۳۲۰۰ واحد از پروژه اقدام ملی مسکن به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شده است.
به گزارش ایسنا، وی افزود: بخشی از این واحدها را خود بنیاد به صورت مستقیم و بخشی دیگر را بنیاد مسکن به صورت برون ساخت و ارائه زمین به ذینفعان اجرایی می کند.
نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن کشور با بیان اینکه از ۳۲۰۰ واحد، دو هزار واحد در خوزستان در حال ساخت است، گفت: بقیه پروژه هایی که تحت عنوان اقدام ملی مسکن بوده و تا کنون به صورت جدی شروع به کار نشده اند، به جهش تولید مسکن تغییر نام پیدا خواهند کرد.
حجت الاسلام روحانی نژاد با اشاره به پروژه مسکن اکباتان اهواز بیان کرد: این پروژه ۵۳۵ واحد دارد و الحمدلله تمامی بلوک ها در حال کار هستند و از مرحله اجرای فونداسیون عبور کرده اند و برخی از بلوک ها در حال اجرای سقف طبقه سوم هستند. هر واحد به صورت میانگین، دارای ۹۶ متر فضای مفید مسکونی است و همگی داری پارکینگ و انبار هستند.
وی ادامه داد: برآورد می شود این پروژه پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی دارد و طبق برنامه، مقرر شده است تا سال ۱۴۰۲، این پروژه به پایان برسد و به صاحبان آن ها تحویل داده شود.
نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن کشور با اشاره به پروژه های بنیاد مسکن در کشور افزود: بنیاد مسکن در کل کشور، ساخت ۴۰۰ هزار واحد از یک میلیون واحد در سال را برعهده گرفته است. ۲۰۰ هزار واحد در روستاها و شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر با تسهیلات ارزان قیمت ۲۰۰ میلیون تومانی و ۲۰۰ هزار واحد دیگر را نیز در شهرهای کمتر از ۱۰۰ هزار نفر با تامین زمین توسط وزارت راه و شهرسازی و واگذاری آن به بنیاد مسکن خواهیم ساخت و انشالله عملیات ساخت واحدها در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر شروع خواهد شد.
حجت الاسلام روحانی نژاد بیان کرد: از سال ۸۴ به بعد، ۵۲ درصد از واحدهای مسکونی روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر نوسازی شد و در افق ۱۴۱۰ برنامه ریزی کرده ایم تا با حمایت دولت ها و ارایه تسهیلات مناسب بتوانیم جشن پایان نوسازی را در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر برگزار کنیم.
وی در خصوص مسکن محرومین گفت: در این راستا طرحی تحت عنوان ساخت ۱۰۰ هزار مسکن محرومین با تسهیلات ۳۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت را ارائه کرده ایم و سهم خوزستان، ۳ هزار واحد از این میزان بوده است.
نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن کشور تصریح کرد: خوشبختانه با پیگیری ها و حمایت رئیس جمهور و وزارت راه و شهرسازی، وام ساخت مسکن از ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان با بهره ۵ درصد افزایش یافته است.
حجت الاسلام روحانی نژاد با اشاره به مناطق زلزله زده اندیکا و وجود محدودیت هایی در تامین مصالح ساختمانی، عدم وجود راه های مناسب و سبک ساخت و ساز بیان کرد: در گام اول احداث ۹۸۰ واحد به غیر از واحدهای تعمیری در دستور کار قرار دارد و از آنجایی که نظر بر این بود که به منطقه به صورت ویژه توجه شود، ارزیابی های دوباره انجام شده و مقرر شد واحدهای تعمیری که با وجود تعمیر همچنان مطلوب نباشند، جزو واحدهای احداثی قرار بگیرند.
نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن کشور اظهار کرد: ساخت و ساز واحدها آغاز شده است و امیدواریم بانک ها به این موضوع توجه داشته باشند و تسهیلات تخصیصی را اختصاص دهند تا بتوانیم احداث خانه های مردم را در منطقه به اتمام برسانیم.
حجت الاسلام روحانی نژاد گفت: تسهیلات بانکی در این خصوص به دست ما نرسیده است و به محض تخصیص این تسهیلات، به نظر می رسد روند احداث این واحدها تا حدود ۶ ماه آینده به پایان برسد.
انتهای پیام