مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در آیین رونمایی از پروژه‌های محیط زیستی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: پروژه‌های بسیار خوبی در دستور کار قرار دارد و باید در آینده پیش روی صنعت نفت، تمام تلاش خود را جهت به حداقل رساندن میزان گازسوزی داشته باشیم. علیرضا دانشی در آیین رونمایی از پروژه‌های محیط […]


مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در آیین رونمایی از پروژه‌های محیط زیستی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: پروژه‌های بسیار خوبی در دستور کار قرار دارد و باید در آینده پیش روی صنعت نفت، تمام تلاش خود را جهت به حداقل رساندن میزان گازسوزی داشته باشیم.

علیرضا دانشی در آیین رونمایی از پروژه‌های محیط زیستی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب جهت جلوگیری از سوزاندن ۱۴.۳ میلیارد فوت مکعب گاز همراه با نفت در سال، که امروز (۵ دی ماه) در منطقه عملیاتی شرکت نفت مارون برگزار شد، اظهار کرد: قطعا انجام این پروژه‌ها باید در گذشته با شدت و حدت در مناطق نفتخیز اجرا می‌شد هر چند که پروژه‌های متعددی را نیز در این خصوص داشته‌ایم اما مفتخر هستم که مناطق نفت‌خیز جنوب حدود ۸۱ درصد گازهای همراه خود را جمع آوری می‌کند.
به گزارش ایسنا، وی با اشاره به فصل جدید مدیریت مناطق نفتخیز جنوب افزود: در این فصل تمام تلاش ما در جهت تکمیل زنجیره ارزش سرمایه‌ای، پولی و محیط زیستی خواهد بود.
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب تصریح کرد: مسائل مربوط به تحریم‌ها و نبود سرمایه قطعا نمی‌تواند به عنوان یک مشکل تلقی شود و باعث آن اقداماتی که انجام نگرفته، شده باشد. اگر با یک ابتکار عمل مدیریتی، پیگیر موضوعات می‌بودیم، وضعیت کنونی بهتر از این می‌بود.
دانشی با اشاره به اینکه همه تلاش‌ها بر خاموش کردن مشعل‌ها معطوف است، گفت: وجود مشعل در صنعت نفت، موضوعی اجتناب ناپذیر است‌ و استفاده از آن برای اطمینان از کارکرد صحیح یک سیستم، اورهال و تعمیرات نیاز است.
 مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به اینکه پروژه‌های بسیار خوبی در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: باید در آینده پیش روی صنعت نفت، تمام تلاش خود را جهت به حداقل رساندن میزان گازسوزی داشته باشیم.
دانشی گفت: در منطقه گچساران و آغاجاری حدود ۶۰۰ میلیون فوت مکعب گاز را شرکت پالایشگاه گاز بیدبلند جمع‌آوری خواهد کرد و برای آن، پروژه در دستور کار قرار خواهد گرفت و در منطقه شرکت‌های نفت و گاز کارون و مارون، پروژه‌هایی برای جمع‌آوری حدود ۲۵۰ میلیون فوت مکعب گاز وجود دارد که پیگیری خواهند شد.
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: در همین جلسه به همکاران خود می‌گویم، این پروژه‌ها که برای ۱۴.۳ میلیارد فوت مکعب در روز برنامه‌ریزی شده‌اند، حتما برای زنجیره تکمیلی این موضوع برنامه‌ریزی داشته باشند.
وی افزود: اگر در این جهت حرکت کنیم، عایدی برای کشور خواهیم داشت و از انتشار گازهای گلخانه‌ای و تخریب محیط زیست جلوگیری خواهد شد. همه تلاش باید این باشد که صنعت نفت پاکی را در آینده داشته باشیم.
انتهای پیام