معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز بر لزوم حمایت مالی از فعالیت‌های فرهنگی برای حفظ دلگرمی دانشجویان نسبت به این فعالیت‌ها تاکید کرد. دکتر عبدالرحیم هوشمند در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به فعالیت کانون‌ها و انجمن‌های علمی، نشریات و تشکل‌های دانشجویی اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۱۹ کانون فرهنگی، اجتماعی و […]


معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز بر لزوم حمایت مالی از فعالیت‌های فرهنگی برای حفظ دلگرمی دانشجویان نسبت به این فعالیت‌ها تاکید کرد.

دکتر عبدالرحیم هوشمند در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به فعالیت کانون‌ها و انجمن‌های علمی، نشریات و تشکل‌های دانشجویی اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۱۹ کانون فرهنگی، اجتماعی و هنری در دانشگاه شهید چمران اهواز در حال فعالیت هستند، بیش از ۶۰  انجمن‌ علمی نیز فعالند و تعداد زیادی از این انجمن‌ها فعالیت علمی مرتبط با رشته خود را پی می‌گیرند.
وی افزود: ۹۰ نشریه نیز در دانشگاه وجود داشته است که البته اکنون این تعداد کمتر شده است. پیش از شیوع کرونا این نشریات چاپ می‌شدند و در اختیار دانشجویان قرار می‌گرفتند که پس از آن، در فضای مجازی منتشر شدند. این نشریات بر اساس کیفیت کار هر نشریه رتبه‌بندی و حمایت مالی شده‌اند.
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: فعالیت دانشجویان در این مجموعه‌ها موضوعی دلخواه است؛ بر خلاف سرکلاس رفتن که برای دانشجویان اجباری است، برای فعالیت‌های فرهنگی هیچ اجباری وجود ندارد و تنها علاقه است که آن‌ها را مقید به این فعالیت‌ها کرده است. این زمینه و ظرفیت وجود دارد که دانشجویان به فعالیت خارج از درس بپردازند و تاکنون توانسته‌ایم برخی  از خواسته‌های دانشجویان را محقق کنیم.
وی افزود: در دوران کرونا عملکرد فعالیت‌های فرهنگی به شدت تحت تاثیر قرار گرفت و هم در عضویت دانشجویان در کانون‌ها و انجمن‌های علمی، هم در انتخابات و هم در نشریات طبیعی ریزش داشته‌ایم. البته یکی از دلایل این موضوع، طولانی شدن دوران کرونا است.     
هوشمند در خصوص وضعیت تامین هزینه‌های فعالیت‌های فرهنگی دانشگاهی گفت: تامین هزینه بخشی از فعالیت‌های دانشجویان از سوی خود دانشجویان است البته ما نیز حمایت می‌کنیم اما اخیرا مجبور شدیم به دنبال اسپانسر از بیرون دانشگاه باشیم.
وی بیان کرد: این وضعیت ممکن است باعث دلسردی شود در حالی که نیاز است حمایت‌ها به گونه‌ای باشد که دانشجویان نسبت به حمایت از حوزه فرهنگی دلگرم باشند. امیدواریم دانشجویان مجددا به صورت حضوری به دانشگاه بازگردند و از فرصتی که در اختیار آن‌ها قرار گرفته است استفاده کنند.
انتهای پیام