رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان گفت: طبق بررسی های انجام شده، بیش از ۶۵ درصد دانشجویان دانشگاه علمی و کاربردی شاغل شده اند. وحید قاسمیه در حاشیه بازدید از غرفه جهاد دانشگاهی در نمایشگاه پژوهش و فناوری استان خوزستان، در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در هفته پژوهش تلاش کردیم تا کارهایی […]


رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان گفت: طبق بررسی های انجام شده، بیش از ۶۵ درصد دانشجویان دانشگاه علمی و کاربردی شاغل شده اند.

وحید قاسمیه در حاشیه بازدید از غرفه جهاد دانشگاهی در نمایشگاه پژوهش و فناوری استان خوزستان، در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در هفته پژوهش تلاش کردیم تا کارهایی که حاصل تلاش ها و زحمات اساتید و دانشجویان ما هستند را در معرض نمایش قرار دهیم و چند محصول عمده را به نمایش گذاشتیم.
وی افزود: از محصولات تولید شده توسط این دانشگاه، یک نوع کود فناوری شیمیایی از بازیافت زباله ها است که قیمتی مقرون به صرفه دارد. تمامی مراحل آزمایشگاهی و قانونی را طی کرده، در مرحله تجاری سازی قرار دارد و فروش آن آغاز شده است.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی خوزستان گفت: یکی دیگر از محصولات ما، مربوط به طراحی لباس در انواع مدل های لباس کار و زنانه است و تا به حال نیز با استقبال خوبی مواجه شده است.
قاسمیه ادامه داد: اقدام دیگر دانشگاه در هفته پژوهش، خدماتی شامل آموزش های مربوط به آتش نشانی، احیا و جست و جوی افراد زنده در آوار است که با همکاری هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به مراجعه کنندگان ارائه می شود و متقاضیان خاص خود را دارد و تاکنون به خوبی از آن استقبال شده است.
وی بیان کرد: دانشگاه های علمی کاربردی در سطح استان، بیش از ۱۲ هزار نفر دانشجو دارد و با توجه به اینکه رشته های ما متناسب با بازار کار تدوین می شوند، بر خلاف سایر دانشگاه ها همواره با افزایش میزان ثبت نام های جدید در دانشگاه مواجه می شویم.پیش بینی می شود که این روند افزایشی همچنان ادامه داشته باشد.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی خوزستان گفت: با توجه به اینکه در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده که ۳۰ درصد از دانشجویان در رشته های مهارتی آموزش ببینند اما تا کنون ۱۴ درصد از این موضوع اتفاق افتاده و لازم است که این عدد افزایش یابد.
قاسمیه در خصوص بحث ارتباط با صنعت دانشگاه ها عنوان کرد: این مساله حلقه مفقوده ای است که در بین دانشگاه ها و صنایع وجود دارد و مورد تایید همه صاحب نظران است اما اقدام عملی اندکی در این خصوص مشاهده شده است.
وی ادامه داد: دانشگاه علمی و کاربردی این حلقه را کاملا متصل کرده و ارتباط خوبی با صنایع دارد زیرا بیش از ۶۰ درصد از آموزش های دانشگاه علمی و کاربردی عملی است و در محیط کار آموزش داده می شود و دانشجو به جز درس های نظری، با شیوه های انجام کار آشنا می شود.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی خوزستان گفت: طبق بررسی های انجام شده، بیش از ۶۵ درصد دانشجویان دانشگاه علمی و کاربردی شاغل شده اند.
انتهای پیام